Gå til innhold

Kosttillskudd - noe for meg?


Fredrik Andersen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå de siste 4-5 mnd trent en god del styrke (4-5 harde økter + 5 utholdenhetstreninger / basistreninger i uken). Jeg har til nå ikke brukt noe form for kosttillskudd bortsett fra en multivitamin grunnet mangel på en del mineraler.

Spørsmålet mitt er, om jeg burde slengt meg på noe kosttilskudd (kreatin, proteinpulver??)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosttilskudd er nettopp tilskudd sett at du ikke får i deg nok gjennom kosten, som i ditt tilfelle med multivitamin. Kreatin kan fungere fint for noen og ikke gi noen effekt hos andre, og det er på ingen måte en nødvendighet. Ville kanskje anbefalt deg å spare de pengene en stund til før du føler du trenger litt ekstra krutt og trykk på trening, så kan du revurdere det igjen da :) Proteinpulver kan være gunstig dersom du ikke får i deg nok proteiner gjennom vanlig mat. Gjør du det, tror du? Rundt 2g per kg kroppsvekt? Annet enn det vil jeg foreslå Omega-3 tilskudd hvis du ikke er flink til å spise fet fisk med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 grunner til å bruke kreatin - Fitnessbloggen

Jeg vil anbefale at du revurderer tipset om å spare på pengene, kreatin er billig nok som det er, og 1kg av det varer i evigheter. Med mindre du naver og trenger tomflasker kan du få noen som ligger rundt i huset mitt.

Hvis man skulle lage en must-have liste over kosttilskudd vil kreatin alltid ligge på listen sammen med proteiner og omega-3.

EDIT: tallet på non-respondere varierer, men opptil 30% virker i det meste laget i artikkelen.

Du kommer sikkert til å spørre om kreatin-mono, og en eller annen internetthelt kommer til å si at det er det samme hva slags type. Etter å ha vært i gamet en stund kan jeg konkludere med at du kan være uheldig og møte på dårlige batcher blant de billige kreatinene som gjør deg ekstremt bloated. Kjør kreatin mono som har creapure merket i seg, de holder en viss standard, i tillegg er konsistensen mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...