Gå til innhold

Er dette en bra kardioøvelse?


Graxa

Anbefalte innlegg

Heisann, det ser ut som mitt første innlegg på dette forumet vil bli her :)

Jeg sliter med et utrolig dårlig høyre kne og jogging som kardio er derfor uaktuelt. Har prøvd ellipse maskin (eller hva det nå enn heter?), men føler meg ikke helt vel under en økt med den. Jeg personlig mener at den blir litt for jentete. Svømming har jeg også prøvd og det synes jeg er relativt grei trening og det er den formen for kardio jeg bruker ofte. Men i dag satt jeg å browset på youtube og så på forskjellige filmer helt til jeg kom fram til denne:

Prøvde dette i dag og fyttirakkern så tung det var. Kjørte på med to fire minuttere med en to minutts lang pause mellom. Er dette et bra alternativ til jogging samt. fettforbrenning? Hvor ofte bør jeg gjøre dette? Ville dere ha fortsatt med svømming eller begynt med noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den viktigste faktoren for å forbrenne fett er fremdeles kosthold og styrketrening...men du kan gjerne kjøre noen økter med sånn trening som å videoen for å forbrenne litt ekstra...det spørs helt på kostholdet ditt. Kardio er IKKE nødvendig for å gå ned i vekt/fettprosent =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du får puls og svetter, så go for it!! Alt trenger ikke være så tradinosjonelt, og vis dette passer deg best så gjør det :D! Det ser fysisk krevende ut, og jeg vet at jumpingsjacks er en gøy og slitsom øvelse!

Tilpass treningen til din livstil og dine svake pungt som i ditt tilfelle blir kneet, å bare gjør det!

Du kan kanskje holde på litt lenger kanskje 20-30min med intervaller og pauser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du får puls og svetter, så go for it!! Alt trenger ikke være så tradinosjonelt, og vis dette passer deg best så gjør det :D! Det ser fysisk krevende ut, og jeg vet at jumpingsjacks er en gøy og slitsom øvelse!

Tilpass treningen til din livstil og dine svake pungt som i ditt tilfelle blir kneet, å bare gjør det!

Du kan kanskje holde på litt lenger kanskje 20-30min med intervaller og pauser ?

Holde på med dette i 20-30min?! Etter åtte minutter var jeg helt utkjørt å kjente virkelig melkesyren i lårene. Eller sikter du til 20-30 min med intervaller i bassenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...