Gå til innhold

Baseball og styrketrening!


LillePige

Anbefalte innlegg

Nei, jeg spiller ikke baseball.

Men jeg hadde en liten hendelse her om dagen. Jeg går på skole i USA, og amerikanere er ikke alltid kjent for å vite best.

Jeg var på gymmet og så to gutter som lå oppå en bosuball og snakker om coretrening og gudene vet som om de skulle vært to uvitende jenter. I tillegg løftet de 5-kilosvekter i hver hånd. Jeg klarte ikke dy meg lenger, så jeg ba dem om å være så snille å løfte tyngre fordi det der så jo bare idiotisk ut, og jeg visste de kunne bedre, sa jeg. De bare lo og så dumt på meg og sa "Uhm.. It's for pitching. So we're supposed to work out this way". Flau ble jeg, og gikk videre og løftet tyngre enn fem kilo.

Som en styrketreningsentusiast ble jeg fryktelig utsatt.

Resten av økta gikk de videre til "vanlige" øvelser, men likevel løftet de ikke tyngre enn fem kilo.

Da jeg kom hjem måtte jeg selvfølgelig google dette her. Og jammen fant jeg ikke flere artikler om pitching Pitching Workouts, sånn som denne. Klikk på den og se øvelsene. Hvorfor har det seg slik at pitchere i baseball ikke skal løfte tungt?

Og hvorfor har det seg slik at det ikke er alltid man ser veldig veltrente baseballspillere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...