Gå til innhold

Ned i Fettprosent.

Emilllllll

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 som trener 4-5 ganger i uken.

Veier 72,8 kg å er 177 cm høy.

Målet er og gå ned i fett prosent.

Har vurdert ''fatburners'' for å få et ekstra kick. så jeg lurte på om det funker.

hadde vert greit med råd om hva man skal spise om man vill ned i fett prosent :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg er en gutt på 16 som trener 4-5 ganger i uken.

Veier 72,8 kg å er 177 cm høy.

Målet er og gå ned i fett prosent.

Har vurdert ''fatburners'' for å få et ekstra kick. så jeg lurte på om det funker.

hadde vert greit med råd om hva man skal spise om man vill ned i fett prosent :):)

Heisann. "fatburners" er bare tull. Det eneste som er der av verdi er koffein og grønn te. Dette kan du fint få til 1000kr billigere osv :)

Hvis du skal ned i fett % så handler det ikke så mye om hva man spiser, men hvor mye.

Hvis du 16år,177,73kg trener 3-5x uken. Så har du et vedlikeholdsnivå på ca 2700kcal. Hvis du vil ned i fett% ville jeg startet på 2500kcal.

Da er det viktig at du f.eks får i deg: 1,5-2,5g protein per kg kroppsvekt.

1g fett per kg KV

og fordel på karbs f.eks

Hvis du ikke går sakte men sikkert ned etter 2-4uker. Så justerer du ned til f.eks 2200kcal. og venter nye 2-4uker før du ser.

Du kan se om du går ned enten ved: vekt, fett klype(anbefales), målebånd,speilet og evt blodårer.

Men på 177cm og 73kg. Så ville jeg heller anbefalt deg å lagt deg på 2800-3000kcal. Å bygd litt muskler. En såkalt "Leangain", dvs legge på deg litt muskler og minimalt med fett. For 73kg på 177cm er ikke mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...