Gå til innhold

Kosthold ved idrett


Vickir

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på litt forskjellig innen kosthold, hva jeg bør få i meg og i hvilke mengder. Begynte å trene styrke rundt september, men har aldri helt fått et bra kosthold. Kan kanskje innrømme at det store målet mitt er å stå på scenen i en fitness konkuranse(hemmelig, hemmelig). Jeg er ikke så veldig høy at det gjør noe, er 155 cm og veier rundt 55 kg. Liten og rundt, er ikke det noe? :whistling: Har ikke målt fettprosent, men tror ikke den er så veldig lav for tiden. Trener styrke 3-4 ganger i uka, og kondisjon 1-2 ganger i uka. Så lenge det ikke er sesong...

Jeg driver med en idrett, snowcross. Er ikke så mange som vet hva det er, så

Når snøen kommer og sesongen er i gang, kjører jeg trening tirsdag og torsdag, og som regel er det løp i helgene(både lørdag og søndag). Mange tror at denne idretten ikke er tung, bare gøy. Men er det en ting som er sikkert, det er DØDS tung! Får armpump bare jeg tenker på det :) På løp kjører vi 2 heat på 5 min + 2 runder, og 1 heat på 10 min + 2 runder. Det er rundt 15 minutter pause mellom hvert heat. Må alltid være full av energi til hvert heat, viss ikke er det bare å gi opp etter noen runder.

Så det jeg lurer på, hvordan kan jeg kombinere disse to tingene i forhold til mat og kosthold? Akkurat nå vil jeg si jeg at et normalt "norsk" kosthold, men vil ha forbedring både med tanke på styrketreninga og idretten min. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å sjekke olympiatoppen sine råd. Det er nok litt konservativt, men du kan i alle fall føle deg rimelig trygg på at du gjør noe riktig. Det er fra olympiatoppen de fleste norske toppidrettsutøvere henter råd, om du ser bort fra Odd og Strømsgodset, og sikkert et par andre unntak.

www.olympiatoppen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...