Plingrii Skrevet 25. februar 2013 Skrevet 25. februar 2013 Hei! Sitter å tenker på nytt treningsprogram, da jeg har lyst til å starte opp med en 2-splitt (overkropp/underkropp). Jeg vil hovedsaklig ha 4 styrkeøkter i uka, men så funderer jeg litt på hvordan jeg skal legge opp reps-antallet? Da jeg trente etter RYP startet man 1 uke med 12 reps, deretter 3 uker med 8 reps, så 4x4+dropset de siste ukene. Er det lurt å legge det opp slik, eller vil det lønne seg å variere belastning ila. selve treningsuken? Målet mitt er ikke å bli "fittest of the year", men jeg liker å løfte tungt (typ 1-6 reps), og målet er å bli sterkere og få polstra kroppen med noen kg ekstra. Er møkka lei av å trene uten et skikkelig opplegg nå (da jeg har gjort det siden jul), so please - del erfaringene deres og hjelp en ung frøken i nød! Siter
DanielB Skrevet 25. februar 2013 Skrevet 25. februar 2013 Si du trener underkropp på dag 1 og 3, og overkropp på dag 2 og 4. For å få med periodisering ville jeg enten tatt tre uker med kanskje 5x5, og tre uker med 10-12 reps. Eller ta dag 1 og 2 med få reps og dag 3 og 4 med høyreps. Jeg liker andre alternativ best Mange muligheter! Du kan sjekke ut splittprogrammer her på fitnessbloggen! Siter
Plingrii Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Skrevet 25. februar 2013 Ja, jeg har sjekket ut x-size, og oppsettet der ser veldig bra ut. Skulle bare høre om andre hadde bedre erfaring med noe annet! Siter
Gjest Slettet Skrevet 25. februar 2013 Skrevet 25. februar 2013 Hvorofr ikke 2-splitt med: dag: 1-2-3-4 1-3= 5x5 2-4= 10-12reps.. Så får du mikset det. Eller kjøre lengre periode med bare 5x5 4uker f.eks og så 2-4uker med 10-12 reps. For å få variasjon. DanielB 1 Siter
Plingrii Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Skrevet 25. februar 2013 Joo, jeg har tenkt tanken på: Dag1 - Overkropp, tung Dag2 - Underkropp, tung Dag3 - Overkropp, medium/lett Dag4 - Underkropp, medium/lett Her kommer jo variasjonen inn! Kjenner jeg fort blir lei om jeg kjører lengre perioder på samme reps-antall Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.