Beate Muren Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Heisann Jeg gikk opp 70kg pga sykdom for 6 år siden, og har endelig blitt frisk nok til å begynne å prøve å gå ned i vekt. jeg er 160cm høy og veier pr.dags dato 132,8kg. JADA,men jeg SKAL ha cred for å begynne. En kan ikke være champion uten å begynne et sted. (sliter med svingende stoffskifte...) jeg har nå trent aktivt og spist det jeg TROR er bra i 5 uker. *jeg trenger noen som kan si meg om det jeg gjør og spiser er OK,eller HELT på trynet Jeg trener 5-6 dager i uka og har PT. Da trener jeg ca 20-25min intervaller på tredemølle og 1-1,5 timer med hard styrketrening (jeg må gå til angrep på de store muskelgruppene med tunge øvelser som tar for seg hele kroppen og som gjør den sterkere,dermed større forbrenning) Jeg har 3 små barn,så jeg sitter ikke så mye på ræva hjemme heller. På 5 uker har jeg minsket litt over 40cm i kroppen og gått ned 3,8kg. Er dette lite? Burde jeg skamme meg? Er det for dårlig fremgang? Her er min generelle meny: FROKOST: nutrilett/protein shake med 4dl styrk-melk *trening* LUNSJ: feks salat med egg eller fiskekaker med egg, eller 2 knekkebrød og en skyr MELLOMMÅL: feks proteinbar eller noe frukt eller 1 knekkebrød m.proteinpålegg og paprika MIDDAG: det samme som resten av familien men tar liten porsjon,og MEST salat KVELDS: 2 knekkebrød *drikker ca 2liter vann/farris bris/olden hver dag *legger meg kl22 og står opp kl06 følger denne menyen i helgene også,og om jeg koser meg,er det med liten mengde på lørdag, feks en eventyrsjokolade eller 5-6 bamsemums Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17864-trenger-noen-med-kunnskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate Muren Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 tusen takk!! tolmodighet har jeg plenti av. Har hele livet foran meg,og jeg ELSKER å trene. det gir meg så mye livsglede. synes du treningen virker OK? jeg spiser så mye salat som jeg kan klare. prøver å få det med i nesten alt jeg spiser. proteinbar spiser jeg somregel bare hvis jeg er på farta og har dårlig tid til å lage meg noe mat. skal prøve å velge vanlig mat istede. uff ja. burde få i meg MYE mer frukt. jeg forstår ikke hvorfor jeg aldri kjøper det. barna elsker det jo også. skal skjerpe meg og heller handle inn i store menger,sånn at vi har en ukes tid,både jeg og barna. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17864-trenger-noen-med-kunnskap/#findComment-678779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg synes vektnedgangen din ser veldig sunn og fin ut! 40 cm er jo masse Jeg vil i tillegg komplementere deg for at du tok tak i problemet ditt ved å ta kontakt med en PT, og for å klare å sette opp et kosthold som ikke baserer seg på vann og gulrøtter. Vi ser veldig mange her inne som spiser minst mulig for å gå ned i vekt fortest mulig, uten å innse at det overhode ikke er en bra måte å gjøre det på. Så all cred til deg, samt en klem og klapp på skulderen! Og masse lykke til videre! Beate Muren 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17864-trenger-noen-med-kunnskap/#findComment-679480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate Muren Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 tusen takk for alle fine ord melis1988 70kg ned er jo helt sinnsvakt mye,og av og til skal jeg innrømme at jeg stresser litt,fordi det går seint. men jeg gir ALDRI opp,rett og slett fordi jeg storkoser meg og merker stor fremgang. jeg VET av erfaring at pulverdietter og annet tull bare ødelegger for meg. og lavkarbo kan jeg ikke benytte meg av,da jeg har høyt kolesterol i familien min. men alikevel så passer jeg på å få i meg minst mulig karbohydrat og lite fett. skader jo ikke å passe litt på. melis1988 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17864-trenger-noen-med-kunnskap/#findComment-679580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate Muren Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Asle: jeg ligger HELT på grensen,så jeg får ikke medisin for stoffskiftet...surt. grunnen til at jeg har gått opp 70kg: ble gravid med mitt første barn og allerede i uke12 merket jeg at jeg så ut som jeg ventet tvillinger. (ekstrem vektoppgang) jeg følte meg også veldig dårlig både fysisk og psykisk. fikk testet meg og mottok beskjeden om at jeg hadde lavt stoffskifte og at medisin burde bli utskrevet til meg. dette ble jeg NEKTET,og fikk beskjed om å gå hjem og slutte å syte. det hele endte med at jeg gikk opp nesten 70kg på 9mnd,og har ALDRI fått de av igjen vi har vurdert å anmelde både legen og sykehuset,men vi orker ikke mer styr rundt det som har skjedd. har i ettertid fått 2 barn til og gikk bare NED i graviditetene,og gjorde akkurat det samme med kosthold osv som med mitt første barn. ganske åpenbart at jeg var svært syk da,med min første.... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17864-trenger-noen-med-kunnskap/#findComment-679588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.