Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ny på dette, og har ikke så mye kunnskap, så jeg håper det er noen som kan hjelpe meg.

Jeg er ei jente på snart 20 år, 167 cm høy og veier 47 kg. Jeg har spiseforstyrrelser, MEN har innsett problemet mitt, og har akkurat startet å spise mer. Jeg ønsker å legge på meg til jeg veier rundt 55-56 kg(før veide jeg 60) Jeg har en brennende interesse for trening, og har opp til 7 treningsdager i uken(selvfølgelig med variasjon i intensitet) Jeg har bare blitt mer og mer glad i styrketrening, så det kommer kanskje ikke som noe sjokk at det er MUSKLER jeg først og fremst ønsker å bygge.

Først lurer jeg på kostholdet. Hvor mange kalorier er dette, og om jeg kommer til å klare å bygge muskler ut i fra dette kostholdet. Vil ha tips om alternative måltider, mellommåltider(jeg skal spise ofte, men lite, siden jeg blir veldig fort mett) Maten må være sunn selvfølgelig.

Frokost: 3 ryvita med pålegg(egg, makrell, sild, banan cc osv) 1 gl. melk, kaffe

MM: 2 ryvita med pålegg + en boks tunfisk

MM: 1 skyr med litt gryn/nøtter

Middag: 1 laksefilet og wok av grønnsaker + kesam/cc

Kvelds: 1 skål naturell yoghurt blandet med gryn, 1 appelsin, 1 eple, 1 neve nøtter/rosiner

Jeg tror kanskje det er for lite mat, så jeg trenger masse tips og råd!! Er VELDIG glad i cottage cheese, kesam, yoghurt, egg osv, så ta gjerne det med i rådene dere kommer med. Oppskrifter også.

Treningsuke kan se sånn ut(går på styrketimer, så da trener jeg nesten hele kroppen)

Mandag:

Intervall(20 min oppvarming+10 min intervaller+10min nedtrapping)

Tirsdag:

Styrke/basisøvelser

Onsdag:

Styrketime

Torsdag:

Spinning eller styrketime/basistime

Fredag:

Spinning/styrke

Lørdag

Ellipse 45 min

Søndag

Powerwalk 45 min

Løper også som regel før en styrketime i rundt 30-40 min

HÅPER PÅ SVAR!!!

eg har så lyst å bli sterk, men er så usikker på hvor mye/hva jeg kan spise i forhold til trening, og hva jeg skal trene

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17671-kan-noen-hjelpe-meg-med-kosthold-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er er noe du bør ta opp med kvalifiserte og tråden stenges i henhold til punktet "hjelpe over internett"

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Men når du får ting på stell så har du ALT for mye cardio på ALT for lite mat. Du må kutte de enorme mengdene cardio og økte matinntaket betraktelig, samt et vettig treningsprogram.

Lykke til!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...