Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nå bestemt meg for å ta meg sammen og gjøre litt mer ut av treningen.

Er fortiden 88 kg og 180cm høy. 19 år.

Har litt for mye fett, som jeg vil bli kvitt noe av. Men ønsker ikke miste noe muskelmasse.

Har som mål å trene hardt og spise riktig og prøve sakte men sikkert og ta av noe fett samtidig som jeg prøver å bygge noe muskler.

Etter fitnessbloggen sin kalorikalkulator forbrenner jeg ca. 3000 kalorier daglig.

Vil prøve å legge meg på 2500 - 2800 kalorier daglig og holde et høyt protein inntak (200-220gram).

Skal sette opp et 2 splitts program, hvor jeg trener overkropp 2 dager i uken og underkropp 2 ganger i uken. Vil fokusere på tunge baseløft som knebøy, markløft, benkpress og militærpress.

Kan poste treningsprogrammet senere når jeg har satt det ferdig opp.

Høres dette greit ut? Kan jeg klare å nå målene mine med dette oppsettet?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17666-noen-innspill-p%C3%A5-dietten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil nok bli vanskelig å bygge noe særlig med muskler på underskudd, men med fokus på tung styrketrening og et veldig moderat underskudd vil du i alle fall kunne vedlikeholde bra og til og med bygge litt. Dersom du går opp i styrke vil det bety at du er på god vei! Som du sier, hold proteininntaket høyt og ikke gå noe lavere enn 500kcal i underskudd. Du har på ingen måte dårlig tid. Start gjerne en logg her om du ønsker, så kan både du og andre følge med på treningen din :)

Ja, vet det er mange som sier at det er veldig vanskelig å bygge noe muskler på underskudd. Men har sett venner som har klart det bra.

Men det har kanskje mye å si, at når man mister fett og ser musklene mer tydelig så ser det ut som man har bygd mer muskler.

Jeg skal lage en logg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...