suupaahgirl Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg trener dobbeltimer mandag og onsdag (starter med 60 min spinning etterfulgt av 60 min bodypump). I tillegg prøver jeg å få tid til kondisjonstrening ala løping en gang i løpet av helga. Saken er at å spise noe særlig stor middag før jeg går på trening er ingen suksè. Da ender det med hold i siden midt i spinningtimen. Derfor bruker jeg å lage meg et "lett" måltid av feks cottage cheese, nøtter og bær. Har så hatt med meg en proteinbar eller noe som jeg tar mellom timene... Jeg lurer nå på, kan det være bra for meg å drikke litt proteinshake ei stund før treningen starter (og etter den er ferdig)? Har prøvd å lese meg opp på dette, men noen skriver at dette bare er for de som er seriøse muskelbyggere og trener mye oftere og mer enn meg. Noen skriver også at om man drikker proteinshake uten å trene "etter boka" legger man bare på seg i steden for å minske fettprosenten. Jeg er ikke særlig stor av meg (166 og 57 kg). Har ingen planer om å gå ned i vekt, men å holde kroppen i form og bli fastere. Kluet er bare å finne noe som gir musklene nok næring til at jeg klarer å gjennomføre de 2 timene på trening med høy intensitet. Så lager jeg meg et måltid bestående av kjøtt og grønsaker når jeg er ferdig for kvelden. Hva tenker dere om dette? har dere ei god løsning på å få i seg noe næring som ikke gir hold/sting men som gir kroppen energi til å klare max i 2 timer? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17512-noen-som-kan-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hei, fine deg Skal jeg fortelle deg en ting? Proteinpulver? Det består stort sett kun av proteiner. Vet du hva som også består av proteiner? Cottage cheese! Det vil ikke gjøre noen forskjell om du får i deg 300kcal i form av en boks cottage cheese, eller 300kcal i form av proteinpulver. Proteinpulver vil ikke gjøre at du legger på deg fett mer enn cottage cheese, sjokolade, banan eller grønnsaker vil gjøre det. Det handler om hvor mye kalorier du får i deg, ikke hvor kaloriene kommer fra. KOS DEG med proteinshaken! :happy: focuseme og suupaahgirl 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17512-noen-som-kan-hjelpe-meg/#findComment-667788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
suupaahgirl Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Tusen takk for svar . Det er jo det jeg også har tenkt, men blei litt usikker etter å ha forvillet meg inn i nettverden for å finne svar. Et lett måltid (uten så mye proteiner) pluss en proteinshake er kanskje tingen da. Ikke alltid jeg har cottage cheese, eller har tid å fikse meg proteinriktig annen mat, og da var jeg liksom på utkikk etter noe som kan tilføye proteiner en easy way. Ofte lager jeg ferdig middag før jeg drar på trening, så får jo i meg riktig kost etter trening. En ting er i hvertfall sikkert, får jeg i meg for lite næring før økta, så kjenner jeg fort at jeg ikke klarer å ute max. ) Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17512-noen-som-kan-hjelpe-meg/#findComment-667902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.