Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei:) Eg æ heilt ny i detta trenings fenomenet å treng litt tips av nokon som kan det:)

Eg æ ikkje så interessert i å gå så masse ned i vekt bare stramme upp litt og kanskje bygge litt musklar i armane og ryggen. Eg æ ca 167 høg og veg 59 kg. Æ Forsåvidt ganske sterk frå før så eg he litt grunnlag men vi ha litt meir synlige musklar..! Ønskar ikkje noko 6-pack men ein slank midje uten side håntak:p Nokon som kan gje meg et trenings program som æ effektivt? Høss ofte må eg træne? Og høtt burde eg eta og høtt burde eg aldeles ikkje eta? Så treng egentleg et program som Strammar upp heile krøppen så raskt som maugleg;) Å helst svar på ein måte så eg skjønnar det uten store trenings begrep:P Hehe..Som sagt, heilt ny;)

Takkar fe all hjølp:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17371-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Susanne, og velkommen til FB :)

Først og fremst, har du mulighet til å trene på et treningssenter? Da vil jeg anbefale deg et veldig godt styrkeprogram kalt starting strength. Det kan du lese masse om her: Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Styrketrening er veien å gå for å oppnå den kroppen du ønsker deg, men det aller viktigste er at det vil kunne gjøre deg sterkere og mer motstandsdyktig for skader og vondter, både nå og i framtiden!

Angående kosthold, du har ikke noen grunn til å gå ned i vekt. Det du bør fokusere på er å bygge muskler, og gjennom å få mer muskler vil du redusere fettprosenten. Hvordan du skal spise er ganske enkelt: Nok mat, og mat som gir deg energi og overskudd i hverdagen. Du må finne noe du trives med! Her er noen gode artikler du kan lese for å få litt tanker rundt dette med kosthold og trening:

Health & Fitness Concept - Fitnessbloggen

Kast badevekten og knus speilet - MyRevolution

Mat og kalorier - hvor mye trenger du? - MyRevolution

Det er mye å lese, men det er viktig for å få en hvis oversikt over hva du begir deg ut på! Trening og sunn mat handler ikke kun om en fin kropp, men om å skape en livsstil du kan trives med, og som gjør hverdagen din bedre :)

Spørsmål? Fyr løs! (Fortrinnsvis etter å ha lest deg opp litt ;) )

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17371-hjelp/#findComment-661866
Del på andre sider

Hei, Susanne, og velkommen til FB :)

Først og fremst, har du mulighet til å trene på et treningssenter? Da vil jeg anbefale deg et veldig godt styrkeprogram kalt starting strength. Det kan du lese masse om her: Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Styrketrening er veien å gå for å oppnå den kroppen du ønsker deg, men det aller viktigste er at det vil kunne gjøre deg sterkere og mer motstandsdyktig for skader og vondter, både nå og i framtiden!

Angående kosthold, du har ikke noen grunn til å gå ned i vekt. Det du bør fokusere på er å bygge muskler, og gjennom å få mer muskler vil du redusere fettprosenten. Hvordan du skal spise er ganske enkelt: Nok mat, og mat som gir deg energi og overskudd i hverdagen. Du må finne noe du trives med! Her er noen gode artikler du kan lese for å få litt tanker rundt dette med kosthold og trening:

Health & Fitness Concept - Fitnessbloggen

Kast badevekten og knus speilet - MyRevolution

Mat og kalorier - hvor mye trenger du? - MyRevolution

Det er mye å lese, men det er viktig for å få en hvis oversikt over hva du begir deg ut på! Trening og sunn mat handler ikke kun om en fin kropp, men om å skape en livsstil du kan trives med, og som gjør hverdagen din bedre :)

Spørsmål? Fyr løs! (Fortrinnsvis etter å ha lest deg opp litt ;) )

Ah..Takk takk fe svar:D Eg æ veldig glad i mat og et som ein mann så håpar ikkje eg må legge om heile kostholdet. Tenker generellt aldri på høtt eg et eller drikk. Men he slutta mæ cola. Ja det he kommet et nytt treningssenter her i bygda men det køstar 120kr gangen så det æ heller bære å lage seg et eget lite "studio" heime:P Veit det æ mange som teller kaloriar i løpet av hverdagen, treng eg gjera det? Då kjæm eg te å dette av lasset ganske fort:P hehe

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17371-hjelp/#findComment-661874
Del på andre sider

Du trenger absolutt ikke å telle kalorier! :) Så lenge du er sikker på at du får i deg nok mat (at du ikke går nevneverdig ned i vekt og øker i styrke er et godt tegn på at du spiser som du skal!) er det helt fint. Du trenger på ingen måte å omlegge hele kostholdet ditt ;) Hva har du tilgjengelig hjemme av utstyr til trening?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17371-hjelp/#findComment-661887
Del på andre sider

Du trenger absolutt ikke å telle kalorier! :) Så lenge du er sikker på at du får i deg nok mat (at du ikke går nevneverdig ned i vekt og øker i styrke er et godt tegn på at du spiser som du skal!) er det helt fint. Du trenger på ingen måte å omlegge hele kostholdet ditt ;) Hva har du tilgjengelig hjemme av utstyr til trening?

Gødt å høre:) Eg gjeng verken upp eller ned i vekt slik eg et nå..Og he aller træna så det æ vell et bra utgangspunkt te at eg et rektig:) Hmm, Egentleg ingenting. Ikkje mange dagane sia eg fant ut at eg ville bjønde å træne. Va nepå senteret i går så i dag klarer eg såvidt å gå:p hehe..Men fruen te pappa he ei tredemølle eg kan låne. Så tenkte eg å kjøpe ein ball, hoppetaug og manualer..Noko du vi foreslå?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17371-hjelp/#findComment-661913
Del på andre sider

Jeg ville definitivt foreslått manualer, og gjerne også en vektstang og vektskiver, om det er mulig. Medlemsskap på senteret er det absolutt beste for å kunne trene skikkelig, og da vil det ikke koste 120kr for hver gang, men om du har råd og mulighet til det er jo en annen sak :) Det vil gå an å trene bra hjemme også, men du trenger ganske tunge vekter når du blir sterkere, og da vil det ikke være nok med noen få manualer.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17371-hjelp/#findComment-661922
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...