Mimie Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg skal trene fram til et sykkelritt i August, og vil gjerne spinne mest mulig, samtidig som jeg trener noe styrke ved siden av. Er nybegynner i sykling og har ikke så mye muskler/styrke i beina. Kondisen er så som så.. På treningssenteret jeg går på har de kun èn spinningsykkel, derfor spinner jeg altså alene. Har dere et godt nybegynner spinning - program å sette opp som jeg kan begynne med? Hvordan jeg bør sykle/spinne og hvor lenge? Bør jeg kjøre mye intervaller? Flere tips til hva/hvordan jeg kan gjøre det? Og gjerne også tips til bra musikk som holder intensiteten oppe Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17245-spinning-alene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Sykkeltrening handler mye om mange rolige langturer på lav intensitet, men du bør også kjøre en og annen intervalløkt for åf å opp trykket i beina Men jeg håper du også har planer om å trene litt styrke i tillegg Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17245-spinning-alene/#findComment-657641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 har du pulsklokke? Da er det mye lettere å trene med "rett" intensitet. Hvis du skal sykle ritt - hvor langt er det? Du bør nemlig trene deg opp til å tåle x-antall timerpå sykkelen og da er desverre 30 min ikke nok. Som syklist besto 80% av treningen av lav intensitet (snakketempo - laaaaange turer). Resterende var intervaller og litt basis/styrke. Generelt: Prøv om du kan få til: 1 - 2 langturer i uka. Gjerne i helgen når du har tid. Rolig, rolig - snakketempo. Minst 2 timer. helst mer..men det må du se ann på formen din. Dette handler om arbeidsøkonomi og om å trene opp kroppen til å omsette fett til energi - dermed vil du ikke like fort gå tom på ritt o.l (Forenklet sagt).Husk også på tråkkene dine - en grei regel er å: trø så lett som mulig uten å "miste" tråkket - altså unngå å trø med tunge gir - hold en relativt høy tråkkfrekvens. 1 intervalløkt (dette øker du til 2-3 etterhvert som rittet nærmer seg) * 6 min x 6 drag - jobb deg opp mot ca 85% av makspuls og holde ut i 6 min. (på spinning kan dette funke fint sånn rent motivasjonsmessig å kjøre 45 sec hardt, 15 sec litt rolig, 45 sec hardt osv...for å få tiden til å gå liksom..) * 2 min x 5 drag + pause + 5 drag til: To min full guffe - pulsen skal opp til over 90% av maks. * Bakkeintervaller * Fartslek *spurttrening - legg in 20-30 sec spurter med maks innsats underveis i økten, evt som del av langtur. Viktigst: Ha en plan før du begynnerpå økten - å "BARE SYKLE" i 30 min uten mål og meniing er sløsing med tid..! =) Styrkemessig: Kjør knebøy og markløft + kjenermuskulatur. Det er viktigere enn "jalla" øvelser som bicepscurl o.l rudboy 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17245-spinning-alene/#findComment-657978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.