Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg delvis gjennomført en runde med PSMF i 4 uker, og har hatt gode resultater med det. Sier at jeg delvis har gjennomført det da jeg av diverse årsaker ikke har følgt opplegget i helgene.

Nå begynner jeg rett og slett å bli litt lei av PSMF, har lyst til å spise litt pasta, og brød etc.. Så har sett litt på, og fått anbefalt å prøve meg på biorytme. Men selv om jeg har prøvd så klarer jeg ikke helt å se for meg hva jeg skal spise når, og hvor mye. har catcha det at det er fokus på fett om morgenen og karbs om kvelden... men der stopper det egentlig.

Så er det noen som kunne tenkt seg å hjelpe meg litt igang? hjelpe meg med et forslag til ukesmeny...en start som jeg kan bruke til e får litt mer kontroll på det her...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17241-hjelp-til-oppsett-av-biorytme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt kommer litt an på hva målene dine er, hvem du er og hva du liker.

1) Høyde, vekt, alder?

2) Målsetning? Ned i vekt/fettprosent? I så fall hvor mye?

3) Hvor mange måltider liker du å spise om dagen? Små eller store? Noen tanker om hvilket kalorinivå du skal ligge på?

1: 197 cm, ~109 kg, 32 år

2: Ned i fettprosent (og da og vekt). har ikke fått målt fettprosenten. men om jeg klarer å komme meg ned mot 100 kg i første omgang så er jeg happy. ser gjerne 95 kg og... men det kan vente litt...

3: liker å spise frokost, lunch, middag og kvelds. I tillegg så synes jeg det er greit å ta en proteinshake (Fast1 fra x-life) før og etter trening. når det gjelder størresle så trenger ikke frokosten å være kjempe stor. tar heller litt mer til lunch og middag.

Frokost: Avocado + omelett med noe grønnsaker

Lunsj: En god salat med en fettkilde (fet fisk, f.eks.), eventuelt, ost, skinke, egg, oliven, avocado

Middag: Kjøtt/fisk, poteter/ris, grønnsaker

Kveldsmat: Havregrøt med proteinpulver og cottage cheese

- Rene eksempler. Tenk fett + protein i de første måltidene, karbohydrater + protein i de siste måltidene, og en slags "gradvis" utvikling fra mye fett til mye karbohydrater.

Veldig god artikkel her: Biorytme diett - Gå ned i vekt uten å oppgi alt det gode

Du kan legge deg omtrent -500kcal fra estimert forbruk, så rundt 2700-2800kcal tror jeg kan passe fint.

Annonse

post-19707-14440922395285_thumb.jpg sånn da er første menyen min laget... men jeg sliter med å komme opp i mer enn 2200 kcal...

Det her er hvordan ting ser ut pr nå:

Som dere ser så er det her over 1000 kcal under hva jeg "trenger". Men jeg ser ikke helt hvor jeg skal fylle på med mer mat. det her er jo tross alt ikke så veldig anderledes enn hva jeg spiser til vanlig.... men vi får ta en runde imorra. så ser vi jo fort hvilke måltider som kan boostes opp... og eventuelt om jeg ser at det er noe som "mangler".

Hva med å spise mer enn 100g avocado? Det er jo ingenting, ikke en gang en hel avocado. Hvorfor ikke shakes med melk? Helmelk, og du er oppi et langt høyere energiinntak. 20g + vann er jo ingenting. Laks i stedenfor tunfisk til lunsj. Og hiv nedpå noen nøtter. Vanskeligere er det ikke.

[ATTACH]88105[/ATTACH]

sånn da har jeg oppdatert litt. ikke store forrandringene. men det her stemmer ganske godt med det jeg faktisk spiste idag. det jeg ser er at jeg kanskje trenger en litt større lønsj, eller et mellom-måltid før trening. sånn som idag kom jeg meg ikke på trening får klokka var nesten 5... og 5 timer uten mat blir litt lenge merket jeg...

Men i prøver igjen imorra... så ser vi hvordan det her går fremover....

post-19707-14440922526539_thumb.jpg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...