Gå til innhold

Biorytme diett på periodisk fasting? Ser dette oppsettet bra ut?

Anbefalte innlegg

Er en mann på 20 år, 174 høy og 75 - 76 kg.

Driver med styrketrening 3 ganger i uken, og intervall 2 - 3 ganger i uken.

Skal slanke meg for første gang, siden jeg er har noen ekstra kg å gå på til sommeren. Har trent styrke i en noen år, og har en del muskelmasse som jeg ikke ønsker å miste i prosessen.

Synes biorytme diett så spennende ut, og tenkte å mikse den med periodisk faste, siden jeg ikke er noe frokostmenneske i utgangspunktet :)

Biorytme diett på periodisk fasting:

Spisevindu fra 12.00 – 20.00

M1: (12.00)

3 egg (25g protein, 18g fett, 270 kcal)

1 ss tran (ca 100 kcal? 10g fett?..)

= 470 kcal

Før trening: (13.00)

bcaa

1 banan (ca 20g karbohydrater, ca 100 kcal)

Etter trening (14.00)

Kreatin

30g proteinpulver (150 kcal)

40g karbohydrater via frukt (ca 200 kcal)

= 350 kcal

M2: (15.00)

1/2 boks cottage cheese (20g protein, 6g fett, 150 kcal)

2 egg (15g protein, 12g fett, 180 kcal)

5g L-glutamine

= 330 kcal

M3: (18.00)

1 1/2 grov brødskive (30g karbohydrater, 5g protein, 150 kcal)

200g kyllingfilet (60g protein, 300 kcal)

= 400 kcal

M4: (20.00)

2 grove brødskiver (40g karbohydrater, 10g protein, 200 kcal)

0,5L ekstra lett melk (23g karbohydrater, 15g protein, 200 kcal)

5g L-glutamine

= 400 kcal

Ca 2000 kcal dagen med næringsfordelingen (ca) 160g karbohydrater, 60g fett, 180g protein.

Ser dette bra ut? Noen forslag til endringer, på næringsfordelingen, kaloriinntaket osv? Kan jeg kutte ned litt ekstra på kalorier dagene jeg ikke trener styrke? F.eks hoppe over et måltid eller noe, så jeg ligger rundt ca 1500 kcal dagene jeg ikke trener, eller bare kjører kardio.

Fortsetter under...

Er ikke dette tredje tråden du starter om akkurat det samme? Er bare å bruke den forrige tråden hvor du fikk svar, så ser andre hva slags tilbakemeldinger du har fått tidligere.

Letteste er vell bare å sette igang, så endrer du næringsfordelingen etter hvordan fremgangen din er. Du kutter automatisk ut før/etter trening måltidene de dagene du ikke trener, det burde være nok til å starte med.

• 2 uker senere...

Da er jeg godt i gang:)

Jeg tenkte jeg skulle prøve PSMF om noen måneder (siste innspurt før sommeren).

Det jeg lurte på, er noen tips om å vedlikeholde kondisen de 3-4 ukene (+-), siden kaloriunderskuddet er for stort

til å kjøre kardio. Kanskje kjøre kardio en gang i uken, samme dag som oppkarbingsdagen?

Dersom du ønsker å vedlikeholde kondisjonen er kanskje ikke PSMF noe for deg? :) Hvorfor ikke holde deg til et moderat underskudd over lenger tid, eller satse på å bygge litt muskler i stedet? Du trenger heller ikke å tenke på hvorvidt du skal gå for PSMF eller ikke før den tid nærmer seg. Kanskje du oppnår gode nok resultater uten?

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...