Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned appen, shape up. Jeg har tatt på at jeg vil ned 0,6kg i uken og ligger på et kaloriinnhold på litt over 1400 kcal. Jeg spiser bare rundt 1000 kcal hver dag, men likevel så spiser jeg for mye fett og protein. Gjør det noe? Står at jeg skal ha 41g fett hver dag, men jeg overstrider den med 10-20g.

(Jente, snart 18år, ca. 165 høy og veier rundt 64kg.)

Vil veldig gjerne ned i vekt, uansett om jeg er normal vektig.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg har lastet ned appen, shape up. Jeg har tatt på at jeg vil ned 0,6kg i uken og ligger på et kaloriinnhold på litt over 1400 kcal. Jeg spiser bare rundt 1000 kcal hver dag, men likevel så spiser jeg for mye fett og protein. Gjør det noe? Står at jeg skal ha 41g fett hver dag, men jeg overstrider den med 10-20g.

(Jente, snart 18år, ca. 165 høy og veier rundt 64kg.)

Vil veldig gjerne ned i vekt, uansett om jeg er normal vektig.

Det står at du skal ha litt over 1400kcal? og du spiser rundt 1000kcal? what?

Dette er ALTFOR lite mat... 1400kcal er mest sannsynlig BMR(ligge helt i ro hele dagen)!+ evt en liten gåtur...

Hvis du trener ved siden av dette. Så spiser du nok for lite!

Hvis den sier du skal ha 1400kcal, så går du ihvertfal ikke under, du er offisielt på ekstrem diett forbeholdt overvektige.

Når sant skal sies, å "Overskride" fett/protein/karbs osv.. Har ingenting å si sånn i bunn og grunn med vektnedgang/opp. Da er det det totalte kcal inntaket som teller :)

Men protein,karbs og fett har viktige roller i ethvert kosthold for de fleste.

Proteiner: ta vare på muskler/byggesteiner

karbs: Kan være viktig for tung trening/utholdenhet osv

fett: viktig for immunsystem,hud,hår osv osv osv

Så å få "ekstremt" lite av en av delene er heller ikke bra :) Spesielt ikke når du allerede spiser så lite som du gjøre :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...