Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har siden nyttår deltatt på en del spinningtimer, noe jeg synes er kjempe morro! Jeg har sansen for å trene på den måten i gruppe og blir motivert av det. Har hatt som mål 2-3 ganger i uka, noe jeg har greid å holde. Jeg ser nå også behovet for å trene styrke og lurer på hvordan jeg skal kombinere det? Styrketrening i sal? Eller få hjelp til å lage et treningsprogram? Jeg har litt dårlig erfaring med å trene på apparater på egenhånd og blir fort umotivert og lei.

Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17038-hvordan-kombinere-spinning-og-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke noe problem å kombinere.

Hvis du har tid og anledning, så passer det fint å gjøre dette de andre dagene.

Men selv på travle dager har jeg trent styrke, etterfulgt av spinning.

Hvis du liker å trene ilag med flere, slik som med spinning så kan saltimer være noe for deg.

Uansett, den "beste" måten og øke styrke og muskelvekst på er og følge ett treningsprogram med baseøvelser.

Kanskje du kan fortelle litt mer om hvor mye du kan, og eventuelle mål du ønsker og oppnå?

Mange her inne sier at saltimer er sløseri med tid.

Min oppfatning er at all trening er trening. Og hvis noen syntes styrke i sal er mer morro enn vanlig styrke, ser jeg ikke hvorfor man skal velge noe man ikke trives med.

Hei og takk for svar!

Jeg har som mål å generelt bli sterke. Selv om kondisjon er hovedmålet, er jeg alt for spinkel og svak som jeg er nå.

Tror jeg skal ta i bruk et treningsprogram med noen baseøvelser og kanskje trene 30min med styrke før spinningtimene, også "belønne meg selv" med spinning til slutt:). På den måten holder jeg meg til de dagene i ukene som er best for meg å trene.

Hva slags trening har du trent før spinning og hvor lenge?

Det høres greit ut, og det kan være ett godt sted og starte med styrketrening.

Jeg pleide og trene følgende:

Knebøy / Markløft. (Annenhver gang) 3sett - 5reps.

Benkpress. 3sett - 8reps.

Kroppsheving med overhåndsgrep. 3sett - Max reps.

Dips. 3sett - 8reps.

Mage. 3sett.

Så styrke to-tre ganger i uken.

Tar knebøy ene dagen, og markløft neste.

Hvis du er ukjent med øvelsene, så er det bare og høre med noen på senteret.

Gjerne starte litt lavt, slik du får inn teknikken.

Bare og spørre hvis du er usikker på noe mer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...