Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18. I august bestemte jeg meg for at nok var nok. Vekten viste 99,9 og den skulle ikke over 100. Det var uaktuelt, det skjedde heller aldri. Jeg begynte å trene og spise mindre. Per dags dato ligger jeg å vipper mellom 81 og 83 kg. Så jeg er i grunn fornøyd med det jeg har greid :)

Det jeg ønsker nå og som er målet mitt da, er at til sommeren så drømmer jeg om six pack da, vet at det kreves mye arbeid og dedikasjon men, jeg har troen på at det KAN gå. Har fortsatt litt fett igjen på magen så det må jo vekk først det skjønner jeg. Jeg ønsker også å få litt mer definerte muskler på armene og generelt på kroppen.

Så det jeg lurer på er om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å oppnå dette ? Kan skrive inn mitt "kosthold" og treningsrutiner, så kanskje noen kunne sett hva som kunne forbedres og sånt?

Kosthold :

Morgen ( hjemme ) : 1 proteinshake evt. en skive med skinke eller et knekkebrød i tilegg om jeg føler behov for det.

Morgen ( skole / jobb) : Enten en god morgen yoghurt ( er blitt en vane ) Eller 2 skiver med varierende pålegg men som oftest skinkepålegg. Litt vanskelig å velge selv da dette blir kjøpt inn av jobben og er ikke alltid det er noe "sunt".

Lunsj : Skole så tar jeg meg en porsjon med hva nå enn som serveres i kantinen den dagen, eller jeg lager meg en salat i salatbaren. På jobb så pleier jeg å spise 3 skiver med diverse pålegg.

Middag : Så spiser jeg en moderat porsjon av hva nå enn som er til middag i heimen ( bor hjemme hos foreldre )

Og til kvelds så tar jeg ofte en proteinshake etter en treningsøkt. Eller kanskje en porsjon med havregryn.

Ser jo at jeg kunne vert mer streng, men sånn som middag og hva som serveres i kantinen på skolen varierer jo veldig. Kan jo selvfølgelig ta med egen mat og stresse med det. Men tenker at det kan ikke være så farlig, så lenge man ikke spiser store mengder av det.

Trening:

Trener ikke et fast antall dager i uken men det blir veldig ofte 5-6 treninger i uken, og har sagt meg en minimumsgrense på 3. Kommer litt ann på hva jeg har tid til.

Jeg pleier å trene annenhver dag på treningsstudio, og så tar eg neste dag å svømmer i en svømmehall.

Treningsstudio: Da begynner jeg med å løpe i 15-30 minutter for å varme opp og for å få forbrent litt fett, samtidig som jeg øker kondisjon.

Så går jeg over på apparatene.

Da pleier jeg å trene på diverse apparater, mage, rygg, pull ups, dips, ben, armer og sånn pull downs eller hva det heter. Trener og en sånn maskin som man roterer på, for å trene "sidebaconet" haha. Husker ikke helt i farten hva alle apparatene heter. Men jeg får trent hele kroppen etter jeg er ferdig med "opplegget" mitt. Det er litt løst men det har funket for meg så langt.

Har og nylig begynt et mini treningsprogram om kvelden. Hvor jeg tar planken 3-4 ganger så lenge som jeg orker hver gang. Og trener litt med manualer. Og så har jeg såvidt begynt å prøve meg såvidt på et såkalt (ab wheel). Pleier å bruke ca 10-15 min på dette hver kveld, er ikke store greiene, men er greit å ha i tilegg tenker jeg :)

Fortsetter under...

Du trener på et treningsstudio? Supert! Da kan du gå vekk fra alle apparatene og over til frivektene :) Gjør deg selv en stor tjeneste og les disse to artiklene veldig, veldig nøye:

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Og deretter se her: Søk på Fitnessbloggen.no - Fitnessbloggen

- Og se etter de artiklene du finner interessante som treffer deg og dine spørsmål om kosthold.

Beklager alt lesestoffet, men noen ganger må det ligge faktakunnskaper i bunn, og deretter kan du spørre på nytt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...