Gå til innhold

Skjeve skuldre og hofte


GisleG

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg både føler og ser i speilet at jeg har skjeve hofter og skuldre.

Legger ved et bilde for å illustrere. Jeg føler meg altså slik som vist til venstre på bildet.

Hos meg ser man tydelig bakfra at venstre skuldre er mye lenger opp enn høyre. Forfra føles høyre skulder mye mer framoverrotert enn venstre. I benkpress merker jeg at jeg løfter av og setter på plass stangen skjevt, og at jeg ligger skjevt på skuldrene.

Når det kommer til hofta så føles det som at venstre ben henger litt etter det høyre. Tidligere har terapeuter sagt at høyrebenet mitt ser litt lenger ut enn det venstre, uten at man finner lengdeforskjell på leddene. Når jeg ligger på ryggen føler jeg at høyre del av hoften kommer lenger opp enn venstre del.

I knebøy og markløft merker jeg at jeg legger mer av belastningen over på høyre ben. I bunnposisjon i knebøy ser jeg at jeg sitter skjevt. Man ser også forskjell på størrelsen på venstre og høyre ben, der høyre er størst.

Har tatt MR-bilder tidligere, og har slitt av og på med ryggproblemer. MR-bildene viser tre skiveutglidninger, L4, L5, S1. I forbindelse med dette har jeg brukt mye tid på rulling på og med PVC-rør og Lacrosse-ball og trening i terapimaster.

Setter pris på alle tips som kan føre til at jeg får orden på dette!

Bor for tiden i Trondheim, fint om noen også kan anbefale meg noen profesjonelle i området som kan løse problemene mine. Men jeg vil helst gjøre så mye jeg kan selv, da jeg er student og har hatt blandede erfaringer med diverse terapeuter.

post-15740-14440920242582_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar gjerne imot anbefalinger på osteopater i Trondheim.

Artikkelen om egenmassasje er allerede lest grundig, og jeg gjennomfører mange av øvelsene flere ganger i uken. Både i forbindelse med trening og på hviledager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...