Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt å trene igjen etter noen måneder opphold. Er en ganske tynn gutt, veier 65 kilo og er 177 høy. (veide 55 før, så har allerede gått en del opp) Tenkte å komme meg opp til ca 75 kilo. Det jeg lurer på er når jeg er "fornøyd" med kroppen og bare ønsker å opprettholde og vedlikeholde de musklene jeg har, hva kan jeg gjøre da? Trener knebøy, chins/pullups, markløft, dips og noen mageøvelser, tre ganger i uka. Kan jeg da bare trene med samme vekt/reps/sett hver gang et par ganger i uka og ingen muskelmasse vil forsvinne? Nå kommer dere sikkert til å si at jeg ikke kommer til å klare å stoppe å trene progressivt når jeg er på 75 kilo, men bare svar helt hypotetisk! Vil ikke se bola ut

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16735-vedlikehold-av-muskelmassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat begynt å trene igjen etter noen måneder opphold. Er en ganske tynn gutt, veier 65 kilo og er 177 høy. (veide 55 før, så har allerede gått en del opp) Tenkte å komme meg opp til ca 75 kilo. Det jeg lurer på er når jeg er "fornøyd" med kroppen og bare ønsker å opprettholde og vedlikeholde de musklene jeg har, hva kan jeg gjøre da? Trener knebøy, chins/pullups, markløft, dips og noen mageøvelser, tre ganger i uka. Kan jeg da bare trene med samme vekt/reps/sett hver gang et par ganger i uka og ingen muskelmasse vil forsvinne? Nå kommer dere sikkert til å si at jeg ikke kommer til å klare å stoppe å trene progressivt når jeg er på 75 kilo, men bare svar helt hypotetisk! Vil ikke se bola ut

Du trenger nok ikke være redd for å se bola ut nei, på 75kg vil du nok ha endel mer fett på kroppen, om ikke så er det så mange år til du er der at du stopper bare underveis når du er fornøyd. Om du tenker på opp 10kg i ren muskelmasse så kan du jo stille spm på nytt om en 10års tid ;) Om det gjelder generell vektoppgang så ser du bare i speilet og ikke på vekta når du er fornøyd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...