Gå til innhold

Treningsprogram for folk som har varierte treningsforhold ?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

Trenger råd ang treningsprogram som ikke innebærer mye avanserte øvelser som krever utstyr, annet enn manualer, stang, benker og vekt bare for å nevne noe..

Har trent etter forskjellige prog tidligere, men i min jobbsammenheng der jeg reiser mye verden rundt, så har jeg problemer med å kunne følge programmene så godt som jeg burde.

Her er jeg ute etter tips til programmer som folk har erfaringer med, og kan si de fikk resultater av. Programmer som ikke krever et stort utvalg av utstyr. Når jeg er hjemme så er dette overhodet ikke et problem, men kun når jeg er ute å reiser i 3-4 uker i strekk...

Fortsetter under...

F.eks til knebøy, så har jeg bare ei forbanna smith maskin....

Smithmaskin fungerer fint til knebøy om det er det eneste du har. Du kan kjøre bulgarian split squat, sissy squat(i smithmaskin), lunges, hipthrust, mye du kan gjøre, må bruke fantasien vettu;)

Smithmaskin fungerer fint til knebøy om det er det eneste du har. Du kan kjøre bulgarian split squat, sissy squat(i smithmaskin), lunges, hipthrust, mye du kan gjøre, må bruke fantasien vettu;)

Fantasien det er problem med ! Derfor jeg legger ut her.. :) Lurer mest på å kjøre for 5x5 men vil ha litt meninger her først..

Annonse

Hvorfor 5x5?

Første som slår meg når jeg kikker på programmet, er øvelsene. Det er øvelser jeg er kjent med som jeg liker, og prinsippet med 5x5 er velkjent.

5x5 med autoregulering, er det noen som mener de har noe bedre program? Vi må holde oss til topic'en....

Første som slår meg når jeg kikker på programmet, er øvelsene. Det er øvelser jeg er kjent med som jeg liker, og prinsippet med 5x5 er velkjent.

5x5 med autoregulering, er det noen som mener de har noe bedre program? Vi må holde oss til topic'en....

Synes 5x5 høres fornuftig ut, og siden du vil varirere hvor du trener mye er det smart å bruke autoregulering. Da vil det automatisk tilpasse seg om du må trene i en smith en dag og du slipper å tenke på omregning om vektene pluttselig skulle slå i lbs. Det er heller ikke noe i veien for at du bytter ut f.eks knebøy med bulgarske utfall en gang i blant om du ikke har knebøy rack tilgjengelig.

Om du vil prøve det så er det jo bare å sette i gang, men du kan jo kjøre 3x12 på de mindre muskelgruppene for å variere litt. Du må prøve ut forskjellige metoder og finne ut selv hva som fungerer for deg. Det at du er på reis og ikke har tilgang til alt du har hjemme trenger ikke bety at du må kutte ut en øvelse, men finne en tilsvarende. Er selv mye på reis, men finnes alltid noe tilsvarende.

Om du vil prøve det så er det jo bare å sette i gang, men du kan jo kjøre 3x12 på de mindre muskelgruppene for å variere litt.

Les og lær:

5x5 treningsprogrammet med autoregulering - Fitnessbloggen

5x5 er litt mer enn bare en rep range...

Les og lær:

5x5 treningsprogrammet med autoregulering - Fitnessbloggen

5x5 er litt mer enn bare en rep range...

Var bare et forslag, men skal lese igjennom når eg har tid. Har ikke fylgt den oppskriften, men har trent styrkeløft i en periode og det ble for kjedelig for min del :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...