Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en god grunnoppskrift som jeg kan tilsette det meste i, som grønnsaker, kjøttbiter, ost osv.

Det er bra om den er proteinrik, men det må være vanlige ingredienser du får på rema liksom:P Tror noen kanskje er med kulturmelk eller lignende..

Noen tips?

Tips gjerne om godt "innhold" også!:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16665-grunnoppskrift-for-lunsjmuffins/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke dum den!:)

Jeg laga noe sammen med en ergoterapaut en gang, fordi jeg ofte fikk servert mat jeg ikke tålte, i lunsjen, på sykehuset/institusjonen.

Vi heiv dem i fryseren og varma noen minutter i mikro. Perfekt når jeg aldri visste hva jeg fikk servert, så hadde jeg noe på lur:D

De var ganske saftige, nesten litt "blaute"?:p Kunne sikkert kallt dem litt seige, men de var ikke helt det heller liksom..

Oppskriften var fra et ukeblad, men jeg har selvfølgelig ikke funnet den igjen..

Mye jeg finner på nettet blir for tørt..(n)

De der er ikke tørre iallefall:) Hadde en periode i fjor der jeg laga slike i stedet for å kjøpe brød:) Kjæresten likte de også veldig godt (og han kan være kresen på mat). Genialt å ha noe på lur når man ikke vet hva man får servert. Jeg lurer på om jeg må lage sånne en dag, sliter med matlyst for tiden.

De der er ikke tørre iallefall:) Hadde en periode i fjor der jeg laga slike i stedet for å kjøpe brød:) Kjæresten likte de også veldig godt (og han kan være kresen på mat). Genialt å ha noe på lur når man ikke vet hva man får servert. Jeg lurer på om jeg må lage sånne en dag, sliter med matlyst for tiden.

Samma greia her!

Mat kan være et helsikkes tiltak til tider.. Alt må stemme; det skal være sunt, ha masse proteiner, den skal lages av noen som orker, og matlysten må være der:P

Samma greia her!

Mat kan være et helsikkes tiltak til tider.. Alt må stemme; det skal være sunt, ha masse proteiner, den skal lages av noen som orker, og matlysten må være der:p

Og i mitt tilfelle: det må være noe som går fort å lage, da tiden ikke alltid strekker til til alt :p

Annonse

• 2 uker senere...

dette lagde jeg isted og syntes selv de ble veeldig gode :)

2 egg

1 boks gresk yoghurt (ca. 150 - 200g) eller mager kesam/noe lignende

2 SS kokosmel

2 SS havremel

litt bakepulver

Til slutt tilsatte jeg 1/2 squash i småbiter og mager bacon jeg hadde stekt i pannen.

Stekes i 6 muffinsformer på ca. 180 grader til de er gylne på toppen! nammenam

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...