Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har trent styrke i ca. et halvt år nå.

Kjørte i utgangspunktet styrke 3 ganger, og 2 ggr kardio i uken, men ser at jeg sliter med tiden på dette.

Har fast squash hver tisdag og spinning på torsdager. Tenker derfor å trene styrke 2 ganger i uken.

Men da kommer spørsmålet:

Vil det være best med 2 splitt eller kjøre fullkroppsprogram?

Et annet spm er hvis jeg bestemmer meg for fullkropp, kan jeg variere øvelsene annenhver gang jeg trener? For eks: Skråbenk mandager, og benkpress fredager?

Eller er det bedre å holde seg til ett program over en periode, og så skifte?

Takker på forhånd for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16512-2-splitt-eller-fullkropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Best med et fullkroppsprogram :) Det sier seg selv: Du får kjørt gjennom kroppen to ganger, ikke bare en gang hver uke. Varier gjerne øvelsene om du ønsker, bare prøv å få kjørt gjennom alle muskelgrupper, og legg inn tunge baseøvelser i begge økter. På den annen side kan jeg ikke skjønne at du blir lei av programmet når du bare kjører det to ganger i uka :giggle:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...