Gå til innhold

Trenger tips/tilbakemelding


maiine

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

Meldte meg inn på Moov i Drammen etter rundt et års opphold fra styrketreninga. Har trent aktivt siden 2008, men kun kondisjon det siste året. Har satt opp todagers-program nå, men kommer til å kjøre tre økter i uka fremover. Startet 25. oktober, og kjørte 2xstyrke og en joggeøkt de første to ukene. De siste to har jeg kjørt 3 styrkeøkter og en 50 min joggetur i uka.

Har med baseøvelser som knebøy og markløft, og kjører gjennom hele kroppen på hver trening. Har stort sett bare frivektsøvelser for å få inn stabilisering og balanse, samt å få mest ut av treningen. Kjører stort sett 3x12 reps nå, men vurderer å bytte etter jul for å effektivisere treningen.

Hvordan høres dette ut, og når kan jeg forvente å se tydelige resultater? Var en på treningssenteret som nevnte noe om 8 uker i hvertfall. Spiser normalt, og prøver å unngå for mye carbs. Har planer om å kjøpe inn proteinpulver til shakes etter trening, siden det er så dyrt å kjøpe de små på treningssenteret.

Håper på litt tilbakemelding og motivasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Maiine.

MOOV er et flott og nytt senter hvor mulighetene er mange.

12*3 er et veldig typisk treningsopplegg, men etter min mening får en raskere resultater om du går ned på reps og heller øker kg.

Kroppen eller muskelaturen trenger og få litt motstand slik at den virkelig må jobbe for og utføre øvelsen.

Etter egen erfaring er det da muskelaturen vil se forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er vel egentlig å stramme opp, få mer markerte muskler og bli generelt sterkere. I tillegg er jo trening godt for konsentrasjon og fysikken i kroppen ellers, og så er det jo kjempegøy :) Men har nok ingen drøm om å konkurrere i hverken vektløfting eller fitness, er kun for min egen del. Men jeg tror nok jeg kommer til å gå ned på antall reps jeg også. Å kjøre tungt med færre repetisjoner en gang i blant er nok lurt, variasjon er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...