Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter mange år med "kukerundt-trening" og minimal fremgang besteme jeg meg i august for å satse skikkelig på treningen. Tross økt innsats har jeg veldig skuffende fremgang, selv om jeg ligger godt inne i nybegynner-zonen.

Mann 25år 185cm

August: 75 kg

Januar: 85 kg (sikkert en del vannvekt etter jeg begynte med kreatin)

En kamerat foreslo at jeg spiste for lite og trente for ofte (5 ganger uken), så i september besteme jeg meg for eliminere den muligheten. Har spist rimelig sunt og variert kosthold - MYE mat + 2 proterinshaker per dag (~60g). Jeg har tydelig lagt på meg et par kilo, så man skulle tro kaloriene holder.

Jeg prøver også å trene så simpelt som mulig, for å enklere holde meg til programmet og måle fremgang: Splittet i to dager, 3-4 ganger i uken (f. eks. dag1-man/fre dag2-ons/søn). Holder meg i området 5-8 reps på 3 arbeidsett, og prøver å ta flere reps hver gang; når jeg når 8 legger jeg på vekt. Det er ikke uvanlig at det tar 10 treninger før jeg klarer å legge på. Hender også at jeg må gå ned i vekt igjen.

Tar ca 3 min pauser. Starter jeg på 8 reps første sett, klarer jeg kanskje 5 på andre og 3-4 på tredje, med samme vekt.

Dag 1:
Knebøy August: 60kg*5 Januar: 70kg*6
Benk 54kg*6 57.5kg*6
Roing 11plater*6 12*6

Dag 2:
Markløft 90kg*4 100kg*5
Chin-ups m/smalt grep 2,5kg*6 3.5kg*8
Stående press 7.5kg*6 11.25*8[/CODE]

Har fått "godkjent" teknikk av overnevnte (erfarne) kompis, og har vært ganske nøye med det (spesielt fått mye hjelp av starting strength og videoene till Rippetoe). Skulle ikke vær for ille.

Jeg innser så klart at jeg trener simplere enn de fleste styrkeprogram, men for en nybegynner skal jo det være greit? [b]Har jeg gått glipp av noe elementert?[/b] Begynner å bli litt lei av dette nå, men istedet for å teste diverse program i hytt og pine spør jeg heller dere - setter stor pris på all hjelp! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16425-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...