Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om jeg har skrevet på riktig forumside eller ikke, men får prøve meg her :) Jeg er en jente på 17 år, som føler meg litt rådvill at the moment. Jeg har trent styrke jevnt en lang stund nå og økt bektraktelig i matmengden. Jeg har klart å opparbeide med en muskelmasse som jeg er ganske fornøyd med nå. Greia er jo at fettet kom jo også da jeg trente mye styrke. Jeg hadde forbredt meg på det da.. Problemet mitt nå er at jeg vil ned i fettprosent uten å miste noen av musklene mine, og jeg sliter litt med å finne ut hva jeg skal spise, og hvor stort energintakk jeg skal ha uten å miste noen av musklene mine. Er det noen har som vil gi meg en liten guide på hva jeg burde spise og trene? :cool:

Jeg er ca 167 høy og veier ca 56 kg. Har for tiden kraftig beinhinnebetennelse grunnet min ivrighet for løping.. (har tilgang på proteinpulver o.l)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16343-ned-i-fettprosent-men-ikke-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, høyden og vekten din tilsier på ingen måte at du trenger å gå noe særlig ned i vekt, og dersom du selv mener du har opprettet en god mengde muskelmasse må du i så fall ha veldig lite fett på kroppen for å ha en såpass lav vekt. Hvor mye har du gått opp i vekt siden du startet med styrketrening, og når startet du?

Takk for svar! Jeg føler meg vel mer ukomfertabel nå enn før. Hadde jo ikke gjort noe om de musklene jeg har hadde blitt mer definerte. Jeg har gått opp 4-5 kg, og begynte å trene tung styrke (for min del) i våres omtrent. Jeg har jo ikke MYE muskler på kroppen, men nok akuratt nå ;)

De kiloene du har lagt på deg som du sier kom etter du har begynt å trene tung styrke; det er BRA, og det hadde kroppen din sikkert godt av ;) Du er noen cm høyere enn meg, og sånnsett veier vi nok ca det samme også. Jeg prøver å legge på meg muskler i første omgang, for hvis du ønsker å gå ned i fett% og ikke har noen muskler under der, vil du heller ikke få det resultatet du ønsker når fett% er lavere. Så som andre har anbefalt meg, vil jeg anbefale deg å skulle jobbe for musklene i første omgang, og heller tenke på fett% etterpå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...