Gå til innhold

Spinning, etterfulgt av styrke på ben dagen derpå.

Anbefalte innlegg

Forsøkte å søke meg frem til et svar på dette, men fant ikke noe direkte om det.

Mitt spm. er om noen av dere vet/ har erfaring med hvordan det er for kroppen med en helkropps styrkeøkt dagen etter en hard spinningtime?

Jeg trener etter RYP så kjører knebøy + bulgarske utfall som jeg har lagt til i tillegg for å få noe mer treing på lår/ rumpe....

Fortsetter under...

Har selv gjort det, og ser ikke ulempen med det så lenge du får i deg nok mat, og nok hvile og føler deg klar til ny økt. Men ikke tren bein flere dager på rad enn det, og når du først har 2 dager på rad bør du ha noen dager hvile før du setter igang med bein igjen. Men det avhenger jo også av hvor mye du har trent og hva kroppen din er/blir vant til. I sommer i 1-2 mnd. hadde jeg 2-3 økter daglig med noen dager hvile/bare 1 økt og det funka fint, men da bygde jeg meg opp til å kunne trene såpass mye.

Jeg trener alltid styrke fullkropp, dagen etter ukas verste spinningtime. Går som regel helt fint det. Nå har ikke jeg noe særlig peiling da, utenom egne erfaringer, men ser ikke problemet med det så lenge man ikke opplever selv at det blir for mye? :)

Jeg har trent styrke fullkropp samme dag som spinningtimen også, men det vil jeg ikke anbefale.. Knebøy + makspulstest i spinning. Erklærer meg selv til verdens dummeste menneske.

Jeg trener alltid styrke fullkropp, dagen etter ukas verste spinningtime. Går som regel helt fint det. Nå har ikke jeg noe særlig peiling da, utenom egne erfaringer, men ser ikke problemet med det så lenge man ikke opplever selv at det blir for mye? :)

Jeg har trent styrke fullkropp samme dag som spinningtimen også, men det vil jeg ikke anbefale.. Knebøy + makspulstest i spinning. Erklærer meg selv til verdens dummeste menneske.

Hehe;) Skal unngå det ja!

Har trent mye spinning dagen etter styrke tidligere å har følt det går greit, men tenkte nå på om kanskje at kroppen / beina ikke får nok restutisjon...at man kanskje hadde fått bedre fremgang ved å la de hvile en dag imellom. Men jeg tror jeg bare kjører på. Ønsker ikke å ha splitt program nå så da holde rjeg meg til tidligere treningsmåte:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...