Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må bare si først og fremst at dette er min første post her inne, så hvis jrg gjør noe heelt på trynet er det bare å gi beskjed :-) Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i ca. Ett år nå, og er veldig klar til å komme meg videre i livet. Har fått øynene opp for tung styrke i stedenfor å løpe mil etter mil på mølla. Men så var det hvordan jeg skulle begynne, jeg har kun tatt noen pingleøvelser hjemme som planken og pushups. Kontaktet en pt fra gymmet og fikk satt opp en 3-splitt.

Dag 1: bryst, triceps

3x10 benkpress med stang

3x10 skråbenk (hantel eller stang)

3x10 flyes i maskin

3xmax dips på benk

3x10 franskpress

3xmax push down kabel

Dag 2: rygg, biceps

3x12 nedtrekk med bredt grep

3x12 nedtrekk med smalt grep

3x12 sittende roing med smalt grep

3xmax rygghev

3x10 hantel curl, stående/sittende

3x10 hammercurl med stang

3x10 hammercurl med twist på topp

Dag 3: bein, skuldre, mage

3x10 knebøy

3x10 beinspark

3x10 lårcurl

3x10 tåhev i smith

3x10 hantelpress

3x10 stående roing for bakside av skuldre

3x10 sidehev

3x10 planke m/crunsh i slynge

3xmax situps

Hva mener du? Ser det ut som et bra program for en nybegynner?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16128-opp-i-vekt-med-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Bra du føler du er på vei ut av sykdommen og at du har funnet veien til styrketrening :)

Angående programmet ditt er det ikke et av de bedre jeg har sett. For det første er det utrolig lite variasjon, og mange unødvendige øvelser, som utrolig mange isolasjonsøvelser som ikke vil gjøre deg store nytten som nybegynner. I tillegg er det en 3-splitt, og du har kanskje ikke muligheten (og heller ingen grunn) til å trene så veldig mye mer enn 3 ganger i uken? Da får du bare kjørt gjennom kroppen en gang per uke, og det gir ikke musklene dine mye å vokse på. Som nybegynner er det også veldig greit å holde seg til et relativt lite antall øvelser, og heller lære teknikken grundig i dem, enn å kjøre på med mange ulike og også ganske vanskelige øvelser.

Jeg ville foreslått et ferdigoppsatt styrkeprogram, som 5x5 eller starting strength, og aller helst sistenevnte. Det er få øvelser, og fokus på baseøvelser, og du får kjørt gjennom hele kroppen. Her er det viktig at du arbeider godt og lenge med teknikk, og føler deg helt sikker før du begynner å øke vektene.

Kosthold er det aller viktigste. Du må spise nok mat, og det vil si ganske mye, for å få de resultatene du ønsker.

Hei! Bra du føler du er på vei ut av sykdommen og at du har funnet veien til styrketrening :)

Angående programmet ditt er det ikke et av de bedre jeg har sett. For det første er det utrolig lite variasjon, og mange unødvendige øvelser, som utrolig mange isolasjonsøvelser som ikke vil gjøre deg store nytten som nybegynner. I tillegg er det en 3-splitt, og du har kanskje ikke muligheten (og heller ingen grunn) til å trene så veldig mye mer enn 3 ganger i uken? Da får du bare kjørt gjennom kroppen en gang per uke, og det gir ikke musklene dine mye å vokse på. Som nybegynner er det også veldig greit å holde seg til et relativt lite antall øvelser, og heller lære teknikken grundig i dem, enn å kjøre på med mange ulike og også ganske vanskelige øvelser.

Jeg ville foreslått et ferdigoppsatt styrkeprogram, som 5x5 eller starting strength, og aller helst sistenevnte. Det er få øvelser, og fokus på baseøvelser, og du får kjørt gjennom hele kroppen. Her er det viktig at du arbeider godt og lenge med teknikk, og føler deg helt sikker før du begynner å øke vektene.

Kosthold er det aller viktigste. Du må spise nok mat, og det vil si ganske mye, for å få de resultatene du ønsker.

Tusen takk for så kjapt og utfyllende svar :D Skal prate med han på tirsdag, så skal jeg si at jeg vil heller fokusere på baseøvelser! Takk igjen ;)

Støtter innlegget til Kristin Charm, Hold deg til et program der du får kjørt gjennom kroppen noen ganger i uka, og dropp veldig avanserte øvelser i begynnelsen. Det trenger du ikke. Teknikk er det viktigste, så ikke tenk på hvor mange kilo du tar, bare at det er tungt nok, selvfølgelig. Mark, bøy og benk er et must vil jeg si, altså baseøvelser :) Og ikke minst, spis nok mat :D Mat er digg, mat er bensin for kroppen din og uten mat og drikker, duger helten ikke ;) Abs are made in the kitchen, not in the gym. Ønsker deg masse lykke til :lol:

Støtter innlegget til Kristin Charm, Hold deg til et program der du får kjørt gjennom kroppen noen ganger i uka, og dropp veldig avanserte øvelser i begynnelsen. Det trenger du ikke. Teknikk er det viktigste, så ikke tenk på hvor mange kilo du tar, bare at det er tungt nok, selvfølgelig. Mark, bøy og benk er et must vil jeg si, altså baseøvelser :) Og ikke minst, spis nok mat :D Mat er digg, mat er bensin for kroppen din og uten mat og drikker, duger helten ikke ;) Abs are made in the kitchen, not in the gym. Ønsker deg masse lykke til :lol:

Tusen takk for svar!:-) Og takk for tips, skal terpe teknikk fremover noen uker! Og ja, mat ER digg, hihi :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...