Gå til innhold

220 kr gavekort på Sunkost!!


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har da fått 220 kr i gavekort på sunkost, og lurer på: hvilke produkt bare MÅ jeg ha av denne typen mat? Og da helst til prisen.. - Ja, jeg er en gjerrig elev! :p

Tenker da på spesielt:

Lavkarbosukker/Sukrin (akkurat det samme, bare annen pakning)

Mandelmel

Bakepro

Ferdig kakemiks (sjokolade eller vanlig? :))

Proteinpulver?? Her gjelder det jo å finne en liten pakke :p

FiberHusk? er det nødvendig?

FiberFin?? hva med dette?

Har ikke prøvd noen av de før (litt flaut..) så trenger litt råd :)

Skal ikke ha supermat som gojibær osv, cocosa, vitaminer/mineraler, te, barer osv. Kun type sunne bakevarer :) Men jeg har forresten flytende natreen som kalorifritt søtningsmiddel, så sukrin er nok ikke kjempenødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville anbefalt deg å prøve stevia, et naturlig søtningsmiddel som holder veldig lenge. Kjøper du typen som er utblandet med sukrin (steviasukker) vil det være 5x så søtt som sukker, og svært anvendelig i bakst.

Tenker du bør kjøpe noe som varer litt, som dukan bruke over tid og i mange ulike retter for å prøve deg frem, ikke bare en kakemiks som er borte etter et bruk :) Mandelmel + Stevia ville nok jeg gått for, og dersom du da har råd til en kakemiks i tillegg synes jeg personlig at begge kakemiksene er veldig gode, men det er lettere å variere den vanlige etter hvordan kake du liker best og ønsker å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, altså Sukrin +?

Hva med kokosmel egentlig?

Nja, jeg tenkte faktisk på den typen fra soma nordic, som heter steviasukker, men sukrin + er nok mye av det samme :) Kokosmel er fettreduserte kokosflak på en måte, malt til mel, tilsvarende som mandelmel er. Det er veldig fiberrikt og veldig godt, men litt vanskeligere å bruke i bakst enn mandelmel på mange måter, hovedsaklig fordi det trekker til seg så mye væske. Men det fungerer helt fint, det bare krever en del øvelse! Lureste er å følge oppskrifter i starten, og slik få inn litt ca. mål for hvor mye man bør bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, oki :)

Tenkte nok å holde meg til oppskrifter, og da Kristine Weber (Mat til muskler) sine, hun er så utrolig flink!!

Er fiberhusk og fiberfin nødvendige produkter i søtbakst? (nei?)

Fiberfin er ofte gunstig for å tilsette litt ekstra fiber og fyll i oppskriften, mens fiberhusk fungerer som et bindemiddel da baksten ofte ikke holder seg så godt sammen som vanlig bakst. Det kan ofte bli til at det smuldrer en del f.eks. Men i de aller fleste tilfeller går det fint uten både fiberfin og fiberhusk. Se på oppskriftene du bruker, Kristine Weber bruker f.eks. ganske sjelden de to overnevnte. Fiberhusk får du også i de aller fleste dagligvarebutikker, så det skal du i alle fall ikke trenge å kjøpe på helsekosten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...