MalinN Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg trener kun hjemme, og ikke på treningssenter. (ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg rett og slett ikke har råd! ) Uansett.. Jeg trenger svar på et par spm. Jeg tenkte å skrive et treningssprogram, så det blir enklere å følge det. Men når jeg deler utover uken, hva skal jeg gjøre forskjellige dager? Hvilke muskelområder er det lurt å trene sammen? F.eks Rygg+Mage èn dag, osv..? Og om noen har bra tips på forskjellige øvelser å gjøre hjemme, så kom med de! ( Har bare manualer ) Takk! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16102-hjemme-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det lureste er å trene hele kroppen hver gang, men du kan gjerne variere litt på hvilke øvelser du bruker hver dag. Eksempel på gode øvelser som kan gjøres med manualer: Bein: Goblet squat Bulgarske utfall Strakmark Etbeins strakmark Lårcurl Rygg: Foroverbøyd roing Enarms roing Chins (du kan få kjøpt enkle stativ som kan henges i dørkarmen) Bryst: Benkpress med manualer Pushups (blir litt tyngre og du får lengre arbeidsvei om du holder på manualene) Skuldre: Arnoldpress Skulderpress Sidehev Flyes for bakside skuldre Triceps: Triceps extension fra skuldre Triceps kickbacks Biceps: Hammercurl Velg 1-2 øvelser for beina og 1 øvelse for hver av de andre muskelgruppene hver dag. Alle øvelsene finner du beskrivelse av her: Øvelser - Fitnessbloggen Eks Dag 1 Goblet squat Etbeins strakmark Foroverbøyd roing Benkpress med manualer Arnoldpress Triceps extension fra skuldre Hammercurl Dag 2 Bulgarske utfall Lårcurl Chins Pushups Flyes for bakside skuldre Triceps kickbacks Start f.eks med å ta 3x12 repetisjoner på alle øvelsene. Etter 2 uker kan du gå ned til 10 repetisjoner og så videre til du er nede på 6 repetisjoner for så å begynne forfra igjen. Forsøk å øke vektene hver uke. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16102-hjemme-trening/#findComment-619116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalinN Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Det lureste er å trene hele kroppen hver gang, men du kan gjerne variere litt på hvilke øvelser du bruker hver dag. Eksempel på gode øvelser som kan gjøres med manualer: Bein: Goblet squat Bulgarske utfall Strakmark Etbeins strakmark Lårcurl Rygg: Foroverbøyd roing Enarms roing Chins (du kan få kjøpt enkle stativ som kan henges i dørkarmen) Bryst: Benkpress med manualer Pushups (blir litt tyngre og du får lengre arbeidsvei om du holder på manualene) Skuldre: Arnoldpress Skulderpress Sidehev Flyes for bakside skuldre Triceps: Triceps extension fra skuldre Triceps kickbacks Biceps: Hammercurl Velg 1-2 øvelser for beina og 1 øvelse for hver av de andre muskelgruppene hver dag. Alle øvelsene finner du beskrivelse av her: Øvelser - Fitnessbloggen Eks Dag 1 Goblet squat Etbeins strakmark Foroverbøyd roing Benkpress med manualer Arnoldpress Triceps extension fra skuldre Hammercurl Dag 2 Bulgarske utfall Lårcurl Chins Pushups Flyes for bakside skuldre Triceps kickbacks Start f.eks med å ta 3x12 repetisjoner på alle øvelsene. Etter 2 uker kan du gå ned til 10 repetisjoner og så videre til du er nede på 6 repetisjoner for så å begynne forfra igjen. Forsøk å øke vektene hver uke. Hm, høres bra ut! Takk for tips! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16102-hjemme-trening/#findComment-619149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.