BananArne Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Tjena. Kort om meg selv... Drevet mye med ishockey og amerikansk fotball som hovedsporter (norge og usa) og litt kampsport ved siden av. Jeg har alltid vært en mer eksplosiv og sterk person enn utholdende. Alltid vært rask og i fjor fikk jeg opp 190 i mark etter et halvt år med trening, men når jeg var på opptak i sommer, så merket jeg at jeg virkelig måtte gå inn i meg selv for å hente utholdenhet. Jeg er ikke seig på noen måte. Trenger litt hjelp med hva jeg bør trene av kondisjon - altså åssen form for f.eks. løping (intervall, langkjøring osv) og når/hvor mye. Og litt hvordan jeg kan ligge på antall reps/sett i styrke for å øke seigheten i muskulaturen. Styrke har jeg en del peil på selv, men føler jeg bare blir en rask plugg som spyr etter noen km med løping om det ikke er et behagelig tempo. På et år skal jeg ha stålkondis, være en god del sterkere enn nå og være seig! (mistet alt av muskler og utholdenhet på opptak og gikk ned 6kg...) Om det er noen som har noe å komme med så kjør på! Former for trening jeg driver/drev med ved siden av det jeg har nevnt er styrke, svømming (hobbybasis), løping, gåing med sekk. Har også tilgang til klatrevegg blant annet. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16062-program-styrke-utholdenhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.