Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenker det er på tide med en livsstil endring og isteden for å vente til nyttår så starter jeg nå med en gang.

Planen er å trene X-press programmet, men det får jeg ikke startet med før på Mandag neste uke, men kostholdet endres fra og med nå! Jeg har også startet med fotball igjen og det spilles en gang i uken frem til Januar, så blir det 3 ganger i uken fra og med da. Fra og med Mandag starter jeg også å føre logg her i håp om litt inspirasjon, oversikt og gode innspill :)

mine data:

Alder: 26

Høyde: 187cm

Vekt: 121kg

Midje: 120cm

Kosthold:

Frokost:

100gr Havregryn

50gr Whey

1ss Olje (Omega3)

Multivitamin

C Vitamin

Lunsj:

200gr Kylling/Kalkun/Biff/Karbonadedeig/Hvit fisk

50gr ris

Før trening:

10gr BCAA

1 ts lakseolje

2 kapsler KreAlkalyn

Etter trening:

60gr Whey

40gr Karbo

2 kapsler KreAlkalyn

Middag:

200gr Kylling/Kalkun/Biff/Karbonadedeig/Hvit fisk

Stor porsjon rotgrønnsaker eller andre grønnsaker/Salat

Kvelds:

1 boks Kesam m/Fun light

1 ss Olje (omega3)

Eller:

1 Laksefilet

Rotgrønnsaker

ZMA

Ser dette greit ut? Stter stor pris på alle innspill jeg kan få :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15575-x-press-og-vektreduksjon-greit-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut som et proteinrikt og bra kosthold som vil få deg ned i vekt ganske kjapt hvis du holder deg til opplegget over tid.

Ser ikke behovet for BCAA før trening og karbohydratpulver etter trening, og er litt usikker på om ZMA har noe for seg. Og kre-alkalyn kan du bytte ut med kreatin monohydrat for å spare penger.

Takk for respons :)

BCAA er lagt inn fordi det fort kan gå 5-6 timer mellom Lunsj og trening, bør jeg bytte det ut med noe annet? Og karbohydratpulveret er kun for restitusjon og for å få i meg noen ekstra kalorier da jeg ligger ganske lavt i forhold til min kroppsvekt. Tenkte å gå over til frukt når jeg har tømt det spannet jeg har stående. Hva tenker du om det? Noe annen grunn enn økonomi til å bytte ut Krealkalyn?

Så ZMA er bortkastede penger? Isåfall kjøper jeg ikke mer etter at det er tomt :)

Takk for respons :)

BCAA er lagt inn fordi det fort kan gå 5-6 timer mellom Lunsj og trening, bør jeg bytte det ut med noe annet? Og karbohydratpulveret er kun for restitusjon og for å få i meg noen ekstra kalorier da jeg ligger ganske lavt i forhold til min kroppsvekt. Tenkte å gå over til frukt når jeg har tømt det spannet jeg har stående. Hva tenker du om det? Noe annen grunn enn økonomi til å bytte ut Krealkalyn?

Så ZMA er bortkastede penger? Isåfall kjøper jeg ikke mer etter at det er tomt :)

5-6 timer er fortsatt lite, så de pengene kan du spare deg for. BCAA gir deg kanskje litt ekstra treningsprestasjon, men hvis det er det du er ute etter kan du jo bare hive i deg 10 gram sukker eller litt koffein.

Folk flest som prøver å gå ned i vekt foretrekker å få karbohydratene fra andre ting enn pulver, men det kan du gjøre som du vil. Frukt er helt fint det.

Kre-alkalyn funker, men det er bare ingen grunn til å betale mer for det enn for kreatin monohydrat.

Litt usikker på det med ZMA, kanskje det er noen andre som vet?

Magnesium hjelper for søvn og motvirker muskelkramper, så ganske mange som har god effekt av det.

Sink hjelper for omsetningen av næringsstoffer og er også bra for immunsysteme. B6 vil øke opptaket av både sink og magesium.

Så ZMA kan være vel verdt pengene. Skal sies at jeg selv fikk svært lite effekt av standard ZMA med 150 mg magnesium i anbefalt dose. Byttet til trippel magnesium som selges blant annet på Rema og der er 1 tablett 300 mg magnesium og anbefalt dagsdose to tabletter. Litt mindre sink og B6 i denne, men allikevel anbefalt dagsdose av sink (10 mg) i to piller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...