Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallais, ja dette er jo ett spennende emne :)

Har sett så mye plyometrisk trening overalt, men ser ikke den plyometriske treningen xD

Dr. Yessis og den russiske oppfinneren av plyometrisk trening Verkhoshansky forteller kort og godt om plyometrisk trening, men det er så mange som kaller hva som helst for plyometrisk trening.

Det jeg forstår er at plyometrisk trening har skiftet navn til "true explosive plyometric". Fortsatt ser jeg folk beskrive til og med dette, som hva som helst. Jeg er drit lei av disse folkene xD

Det som har blitt framlagt meg er så enkelt som:

Du legger en stor kraft på den eksentriske fasen. Eks. "Du faller og akselerer til din fartxmasse utgjør en stor kraft."

Du gjør en kontraksjon gjennom eksentrisk til statisk til konsentrisk, som skal være under den visse tiden 00.00 - 00.20 sekunder.

Hvis du møter disse kriteriene er det en plyometrisk øvelse.

Mitt spørsmål er, kan vi overføre disse kriteriene til andre øvelser?

Hvordan gjør vi det?

Kan det bli gjort sikkert?

Jeg har en masse ideer og det bryter med noen av de essensielle ideene om hvordan man utfører en øvelse eller en repetisjon :p

Det virker som at det finnes mange: "Men"/"but" når det kommer til trening og at det er masse som kan gjøres spesifikt for å oppnå det du er ute etter. Det må jo alltid tas hensyn til velvære og helse :p

Plyometrics - Wikipedia, the free encyclopedia

Why is plyometrics so misunderstood and misapplied?

Hvis du vil se alle andre tullet forslag om plyometrisk trening trenger du bare å søke på youtube og masse andre plasser...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...