Gå til innhold

Redusere protein - hva er mest optimalt å erstatte det med?

Anbefalte innlegg

Gjest Brukernavn
The final word on protein(?) | Borge Fagerli – aka Blade: My blog and coaching services

Mere plass til fett og karbs <3 <3

Såklart er man på cut, blir det jo gunstigere med en høyere andel protein.

Jepp, kjekt med mye proteiner når man har kaloriunderskudd.

Increased protein intake reduces lean b... [Med Sci Sports Exerc. 2010] - PubMed - NCBI

CONCLUSIONS:

These results indicate that approximately 2.3 g x kg(-1) or approximately 35% protein was significantly superior to approximately 1.0 g x kg(-1) or approximately 15% energy protein for maintenance of lean body mass in young healthy athletes during short-term hypoenergetic weight loss.

Fortsetter under...

Det som er dumt med de studiene er at de ofte sammenligner høyt inntak med latterlig lavt inntak. 2,3 g/kg og 1,0 g/kg forteller oss ingenting om hva som skjer ved inntak på 1,8 g/kg.

Så si man inntar 40 g protein i et måltid. Vil det si at hvis man spiser da etter 3 timer igjen, så har man ikke klart å fordøye eller ta opp den siste 10 g med protein da? Lagrer det seg som fett det da eller?

Gjest Slettet
Så si man inntar 40 g protein i et måltid. Vil det si at hvis man spiser da etter 3 timer igjen, så har man ikke klart å fordøye eller ta opp den siste 10 g med protein da? Lagrer det seg som fett det da eller?

Leanmachine.. slutt og spør alle disse spørsmålene om hvordan det lagres ang fett osv! Hvordan tror du f.eks brukernavn som spiser etter PF.. Han er vel en av de her som har best form på forumet, hadde det vært fakta at det la seg som fett= brukernavn hadde sett ut som en boms...

EDIT: Slutt å bekymre deg!

Det du ikke bruker i proteinsyntesen blir brukt som energi.

Hvis du spiser et kjøttstykke kan det ta 2-3 døgn før du har tatt opp alt proteinet fra det. Da skjønner du kanskje at nøye timing av proteininntak ikke er viktig.

Kunne skrevet om hva som skjer når du spiser for mye av henholdsvis proteiner, fett og karbohydrater uten at du egentlig trenger å vite det. Står litt om det her da: How We Get Fat | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Oppsummering: Kalorioverskudd gjør deg feit, ikke protein-, karbo- eller fettoverskudd.

Til trådstarter: Kaloriinntak og proteininntak er de to kostholdsfaktorene som bestemmer nesten 100 % av hva som skjer med kroppskomposisjonen din så lenge du ikke gjør noe helt dumt. Man kan snakke om hva som gir ørlite bedre gains av karbohydrater og fett utover tilstrekkelig proteininntak, men det blir unødvendig flisespikkeri i de fleste tilfeller.

Leanmachine.. slutt og spør alle disse spørsmålene om hvordan det lagres ang fett osv! Hvordan tror du f.eks brukernavn som spiser etter PF.. Han er vel en av de her som har best form på forumet, hadde det vært fakta at det la seg som fett= brukernavn hadde sett ut som en boms...

EDIT: Slutt å bekymre deg!

Det var bare et spm fordi jeg skulle skjønne hvordan det fungerte, nothing more. Det var jo en grunn til at jeg spurte, fordi jeg ikke visste, ikke sant. Og jeg blåser i om det lagrer seg som fett eller hva det gjør, for da hadde jeg rulla bortetter veien for lenge siden :p Poenget var at jeg lurte på hva som skjer i kroppen. Det må vel være lov å spørre om.

Annonse

Hvis du spiser et kjøttstykke kan det ta 2-3 døgn før du har tatt opp alt proteinet fra det. Da skjønner du kanskje at nøye timing av proteininntak ikke er viktig.

Kunne skrevet om hva som skjer når du spiser for mye av henholdsvis proteiner, fett og karbohydrater uten at du egentlig trenger å vite det. Står litt om det her da: How We Get Fat | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Oppsummering: Kalorioverskudd gjør deg feit, ikke protein-, karbo- eller fettoverskudd.

Til trådstarter: Kaloriinntak og proteininntak er de to kostholdsfaktorene som bestemmer nesten 100 % av hva som skjer med kroppskomposisjonen din så lenge du ikke gjør noe helt dumt. Man kan snakke om hva som gir ørlite bedre gains av karbohydrater og fett utover tilstrekkelig proteininntak, men det blir unødvendig flisespikkeri i de fleste tilfeller.

Ok, takk for svar. Det var det jeg lurte på :)

Gjest Slettet
Og så er det veeeldig merkelig at hver gang jeg bare skriver FETT på et eller annet forum blir det fullstendig krig :p every time.

Helt sikkert fordi alle tråder du skriver i, så er det snakk om "kan det legge seg som fett" osv... :) Så de fleste som leser litt på FB blir oppmerksom på at du hele tiden er ute etter" wææ blir det lagret som fett" "kan jeg legge på meg" osv osv :) Det er jo ikke for å være idioter, det er faktisk for å si : Ikke bekymre deg! Du trenger ikke gå ned i vekt!

Helt sikkert fordi alle tråder du skriver i, så er det snakk om "kan det legge seg som fett" osv... :) Så de fleste som leser litt på FB blir oppmerksom på at du hele tiden er ute etter" wææ blir det lagret som fett" "kan jeg legge på meg" osv osv :) Det er jo ikke for å være idioter, det er faktisk for å si : Ikke bekymre deg! Du trenger ikke gå ned i vekt!

Nei, jeg har på ingen måte tenkt å gå ned i vekt, det har jeg virkelig ikke godt av. Men som alle andre vil jeg naturligvis vite om det er noe jeg kan gjøre annerledes, eller om det er en måte som kanskje fungerer bedre enn andre, og hvordan kroppen fungerer i forhold til fett :-) Det vil jo alle her inne, det er vel ingen som ønsker å legge på seg masse fett. Og så spør jeg når jeg lurer på noe, istedet for å gå å gruble på det. så det er en helt ærlig sak :-P :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...