Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på en ting;

Når er det passelig å øke vekten? f.eks i markløft eller knebøy?

Jeg pleier alltid å først ha 1 sett x 12rep som oppvarming, så utfører jeg 2 sett x 12 rep med vekten jeg avsluttet forrige økt med, forså å legge på 1-2kg på de 2 siste set'ene..

Dette gjør jeg alltid i markløft og knebøy.

Er dette lurt? Jeg føler jeg ikke har noe problemer med det, men lurer bare på om dette er ideelt over en lengre periode?

Har drevet med dette i ca 3 uker nå.

*ps, må sies at jeg er veldig fersk når det kommer til styrke!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15355-n%C3%A5r-skal-jeg-%C3%B8ke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare tatt et sett på samme vekt som forrige gang, og så lagt på mer vekt. Men så lenge du har en progresjon fra gang til gang så vil du bli sterkere, så her er det flere måter å gjøre det på.

Etterhvert bør du redusere antall repetisjoner. På markløft er 12 rep veldig mye og det er viktig at hvert løft utføres med god teknikk og rett oppspenning selv om det er lette vekter. Hold pustet under hvert løft og pust ut og trekk pusten i bunn mellom hvert løft, så selv om det er 12 rep bør du tenkte hvert enkelt som en singel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...