Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har en SkiErg maskin fra Concept2 på treningssenteret jeg trener på, og lurer på om noen har noe erfaring med denne maskinen.

Det jeg lurer på er:

Har den gitt bedre teknikk for langrenn/rulleski?

Har den økt styrken for langrenn/rulleski?

Til de som lurer. Concept2 SkiErg skal trene overkroppen, og er en veldig lik øvelse som staking. Det er ikke staver, men er bygd opp som en stående ro-øvelse, hvor man drar to kabler.

En ting jeg lurer på der, hvor langt opp bør man ha armene? Nedenfor er 3 linker som viser forskjellig staketeknikk. I en Concept2 SkiErg får man kanskje utnyttet kraften bedre ved å ha armene høyt over hodet, men vil dette være til hjelp i forhold til staking på ski?

Concept2 SkiErg PM4, veggmontering - SkiErg

Den første videoen er en video fra Concept2. I denne videoen har de armene så langt opp som mulig.

Denne videoen viser bruk av Concept2 SkiErg av en TeamUnitedBakeries fyr. Her kan man se at armene er så vidt over hodet.

Den siste videoen er også fra TeamUnitedBakeries. Forskjellen fra staking på virkelige ski og fra videoen om SkiErg er at her går man ikke høyere opp enn til skulderhøyde.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15346-concept2-skierg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...