Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne gå opp i vekt (mål må være 10-12 kg), og lurer på om PHAT er et program som passer for det?

Det er jo et byggeprogram, som inneholder en del andre aspekter også. Dermed kan kroppen se bra ut selv om jeg går opp en del i vekt.

Tenker jeg kjører kalorioverskudd og bra kosthold med mye protein, karb og en del fett. Pluss masse proteinpulver, også tenker jeg at jeg hanker inn noen gainere.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14982-passer-phat-for-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle godt konstruerte styrkeprogram kan egne seg for vektoppgang i kombinasjon med overskudd av energi. Det er alt i alt kalorioverskuddet som gir resultatet. Om målet er en slags leangaining, hvor du ønsker å legge på deg minst mulig fett og mest mulig muskler kan du jo vurdere å ikke legge deg for mye i overskudd. 10-12kg er mye, og det kan være lurt å ta det gradvis.

Proteinpulver trenger du bare dersom du ikke får i deg nok protein gjennom kostholdet. En del kjøtt og fisk, noe du trolig vil få gjennom det du anser som et bra kosthold, kan gjøre nytten i seg selv.l Suppler med proteinpulver hvis du trenger det.

Angående gainer bør det ikke være nødvendig. Gainere er ofte tilsatt mye unødvendig, og koster utrolig mye i forhold til det å bare spise nok energitett mat. Fast føde er jo også langt bedre?

Du sier veldig lite om deg selv. Alder, høyde, vekt, hvor lenge du har trent? :)

23

Høyde: 173

Vekt: 62

Trent i 2 år.

Gutt

Kjør på, men om du ikke er vant til så høyt volum bør du kutte ut endel øvelser i starten. Jeg har aldri vært så trøtt etter hver økt som jeg er når jeg trener PHAT. Er vant med tunge beinøkter, men her er hver dag tung siden det er så mye volum. Så pass på å spis mye skal du øke i vekt.

T

Kjør på, men om du ikke er vant til så høyt volum bør du kutte ut endel øvelser i starten. Jeg har aldri vært så trøtt etter hver økt som jeg er når jeg trener PHAT. Er vant med tunge beinøkter, men her er hver dag tung siden det er så mye volum. Så pass på å spis mye skal du øke i vekt.

Takker. Jeg har spilt fotball hele livet. Sluttet for 3-4 år siden, og raste ned i vekt. Veide en periode kun 44 kg, og spiste nesten ikke mat. Gikk opp 15 kg+ med RYP, men føler jeg nå har stagnert og blitt litt lei programmet...så håper dette hjelper!

Hvor høyt på overskudd trenger man og ligge på phat?

Annonse

Hvor høyt på overskudd trenger man og ligge på phat?

Det er ingen regler her. Spiser du nok til at du går litt opp i vekt så er det bra.

Layne Norton brukte dette programmet på underskudd også, men så er jo han blitt vant til høyt volum over lang tid da. De fleste vil nok gjøre det bedre med langt mindre volum på underskudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...