Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk galleblæren min fjernet da jeg var 16 år pga gallesteiner og har i grunn hatt det greit siden. Nylig var jeg hos fysioterapeuten min og vi pratet om alt mulig rart hvor dette ble nevnt. Da spurte han om jeg tok noe slags tilskudd hvor jeg svarte nei. Dette ble han overrasket over og spurte videre om jeg hadde fortalt fastlegen min om operasjonen, noe jeg sa ja til. Han utdypet ikke noe mer om hva dette tilskuddet skulle være så jeg har ikke peiling på hva det er snakk om. Jeg har ikke vært på behandling siden og har derfor ikke hatt mulighet til å spørre videre om dette.

Jeg har heller ikke fått noe beskjed fra leger om hvilket kosthold jeg burde holde meg til siden jeg er uten galleblære, men har lest litt selv på nett om at man burde være forsiktig med fett.

Spørsmålene mine er vel om det er noen som vet hva fysioterapeuten min snakket om? Og om det egentlig er noe restriksjoner i forhold til kosthold når man er uten galleblære? Har prøvd å google meg fram, men ble mer forvirret enn noe annet :p

Fortsetter under...

Kan ikke så mye om dette, men fant litt som kanskje kan være av interesse for deg her :)

Tusen takk, Thess! Så ufattelig irriterende at jeg har googlet flere ganger og ikke kommet over den artikkelen.. :whistle:

Kjenner meg tildels igjen med den gutten, men jeg når mageproblemene var på det verste så fulgte jeg med på hva jeg hadde spist før reaksjonen kom - og det endte opp med å være mye forskjellig. Mat med mye proteiner, mat med mye karbo, eller mat med mye fett. Det var på ingen måte kun av fettholdig mat. Rare greier :sour:

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...