Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har fått til å gått ned snart 7 kg på 3,5 uke, ligger på 1500-2000 kalorier pr dag, trener 4 ganger uka styrke /intervall. så har jeg lest dette med å regne ut kalori forbruket pr kg kroppsvekt. jeg føler noen dager jeg får i meg litt lite mat, bør jeg da gange 24 med kroppsvekta og holde meg til det?det virket igjen så mye pr dag.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14627-ned-i-vekt-med-normalt-sunnt-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

takker;)

hehe helt sant det:) men jeg glemmte å skrive at jeg full ammer og til tider føler meg litt svimmel, har nok å gå på og får i meg vanlig sunn mat, driver ikke med no lavkarb. får i meg det meste bare mindre mengder:)

24 x kroppsvekt er en ok retningslinje om du vil ha et moderat underskudd og gå ned ca en halv kilo i uken. Et alternativ er å bruke 30 x fettfri masse, men da må man vite sånn ca fettprosent. Et tredje alternativ er bare å justere matmengden til man oppnår den ønskede vektnedgangen og det er som regel det enkleste.

Men hva som er best for deg avhenger litt av hvor mye du har å ta av. Skal du ned mye så er det ikke noe i veien for å ha et litt større overskudd.

7 kg på 3,5 uker er uansett veldig bra (y) Men du kan ikke regne med å opprettholde 2 kg vektnedgang i uken hele veien.

Så nå siste innlegget ditt. Er nok smart å legge seg på et moderat underskudd når du ammer så du er sikker på å få alle næringsstoffene du trenger.

nei tenkte mer på å klare å gå ned 20 kg til så er jeg kjempe fornøyd, vil først komme meg ned ditt så se hva neste mål er:) tusen takk:) veldig fornøyd og regner vel ikke med at det går like fort videre..

:whistle:

Hvordan spiser du? Spiser du små måltider eller store? Jeg følte selv at ved å droppe brødskivene og spise mer grønt og proteinrik mat, så kunne jeg spise mer volum og bli mer mett. Samtidig gikk jeg fra å spise 6-7 måltider på en dag til å spise 4, og jeg er sjeldent sulten og har masse energi. Alt på samme kalorinivå.

En annen ting er vitaminer og mineraler. Får du i deg nok vitaminer og Omega 3? Kan være lurt å ta multivitamin og tran.. :)

Annonse

jeg spiser vel igrunn ganske små måltider, 1 rugbrød til frokost med magert pålegg/makrell. drikker mild biola,lunsj er ofte knekkebrød el egg/omlett. middag som regel karbonadedeig/kyllingf/kalkun/svin og salat /potet. kvelds er enten skyr cottage c eller frukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...