Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er helt nye her inne og har prøvd å lese meg opp litt på treningsprogram for vektnedgang. Jeg har kommet over en del kommentarer om at man bør redusere kardiotrening for å gå ned i vekt, og at man må unngå overdreven kardio for å få resultater. Hvorfor bør man dette, og hvor går grensen til overdreven kardiotrening?

Hvordan ser det ideelle sammensetningen av styrke og kardio ut for en som ønsker å stramme opp og gå ned rundt 3-4 kg?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14614-hvor-mye-kardio/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :)

Jeg er helt nye her inne og har prøvd å lese meg opp litt på treningsprogram for vektnedgang. Jeg har kommet over en del kommentarer om at man bør redusere kardiotrening for å gå ned i vekt, og at man må unngå overdreven kardio for å få resultater. Hvorfor bør man dette, og hvor går grensen til overdreven kardiotrening?

Hvordan ser det ideelle sammensetningen av styrke og kardio ut for en som ønsker å stramme opp og gå ned rundt 3-4 kg?

Håper noen kan hjelpe meg :)

hovedpoenget er nok at et kaloriunderskudd + mye hard kardio vil stresse kroppen --> øke mengden stress hormoner (som igjen hemmer fettap).

"Hvor mye" som er mye avhenger av treningsbakgrunnen, kroppssammensetning og hvor stort kaloriunderskudd du har.. Så jeg vil ikke gi noe konkret svar - men ville bare si at du ikke må glemme hverdagsaktiviteten! Det å bruke bena istedenfor bil utgjør fort noen timer aktivitet i uka. Dette er jo mosjon som gjør at du svir av en del kalorier uten at du stresser kroppen på samme måte som ved hard utholdenhetstrening.. SÅ: GÅ - gjerne også i terreng og fjell!

Og - litt kardio skader jo ikke, prøv deg fram =) F.eks 1 økt med langkjøring + 1 økt med intervaller ?

Variasjon er viktig - ikke gjør det samme hver gang!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14614-hvor-mye-kardio/#findComment-561053
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...