Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal begynne å trene styrketrening for full guffe, jeg spiller fotball og har trening 3-5 ganger i uken. Jeg vil ha en slank og stram mage og trenger hjelp med å få et bedre kosthold. HVA er anbefalt å spise, hvor ofte, hvor mye osv. Jeg er ca. 1.73 høy og veier 65 kilo. Jeg trenger mat tips som kan dekke en hel uke, vet det kanskje er mye å spørre om, men tusen takk til den som tar seg tid! Jeg er ikke lat som ikke gjør dette selv, bare uerfaren

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14522-mat-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å være uerfaren :) Hva jeg anbefaler: Følg enkelte "regler" i form av en god dose proteiner 2-2,5g pr. kg kroppsvekt, gode fettkilder (fet fisk, nøtter, avocado, oliven, meierismør) og karbohydrater etter behov, bare prøv å skygg unna for mye godteri og brus ;) Det er egentlig ikke så vanskelig som man skal tro, det handler bare om å være litt kreativ og samtidig skape seg litt vaner.

For konkrete mattips foreslår jeg at du blar deg gjennom dagens oppskrift på facebook, eller eventuelt ser i selve tråden her inne på FB. Ellers er det en kjempegod idé å titte innom noen gode logger! Du ser raskt i nyeste bilder hvem som legger ut fristende mat :happy: Og matlagings- og oppskrifterseksjonen av forumet er flust med gode oppskrifter og mattips

Anbefaler å skrive ned forslagene du kommer over, eventuelt bokmerke dem på pc'en din, da har du en egen kokebok å vende tilbake til :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14522-mat-tips/#findComment-559027
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg skal begynne å trene styrketrening for full guffe, jeg spiller fotball og har trening 3-5 ganger i uken. Jeg vil ha en slank og stram mage og trenger hjelp med å få et bedre kosthold. HVA er anbefalt å spise, hvor ofte, hvor mye osv. Jeg er ca. 1.73 høy og veier 65 kilo. Jeg trenger mat tips som kan dekke en hel uke, vet det kanskje er mye å spørre om, men tusen takk til den som tar seg tid! Jeg er ikke lat som ikke gjør dette selv, bare uerfaren

1,73 høy og 65 kilo.. hvor gammel er du? :)

Selv er jeg ca. 1,70 høy og veier rundt 77 kg, er 24 år. Planen er å gå ned noen kg, men stresser ikke.. men håper å få en stram mage til sommeren, i hvert fall.

Selv spiser jeg - som Kristin Charm er inne på over her - minst 2 gram proteiner pr kg. kroppsvekt.. så for min del prøver jeg å spise 160 gram proteiner hver dag, men sliter med å få i meg nok i helgene.

Gode proteinkilder er for eksempel en skyr (inneholder vel 17 gram proteiner), tunfisk i vann (rundt 30 gram), proteinshake (43 gram), 500 gram svinestrimler (105 gram), mager kesam med litt fun light (nesten 30 gram proteiner).

Men som Kristin skriver over her.. se gjennom loggene på forumet eller dagens oppskrift på facebook-tråden som også ligger her. Mye interessant!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14522-mat-tips/#findComment-559424
Del på andre sider

1,73 høy og 65 kilo.. hvor gammel er du? :)

Selv er jeg ca. 1,70 høy og veier rundt 77 kg, er 24 år. Planen er å gå ned noen kg, men stresser ikke.. men håper å få en stram mage til sommeren, i hvert fall.

Selv spiser jeg - som Kristin Charm er inne på over her - minst 2 gram proteiner pr kg. kroppsvekt.. så for min del prøver jeg å spise 160 gram proteiner hver dag, men sliter med å få i meg nok i helgene.

Gode proteinkilder er for eksempel en skyr (inneholder vel 17 gram proteiner), tunfisk i vann (rundt 30 gram), proteinshake (43 gram), 500 gram svinestrimler (105 gram), mager kesam med litt fun light (nesten 30 gram proteiner).

Men som Kristin skriver over her.. se gjennom loggene på forumet eller dagens oppskrift på facebook-tråden som også ligger her. Mye interessant!

Jeg her 17, blir 18 i mars. Starter denne uken med skikkelig planlegging av sunne måltider, har fått familien med på tankegangen selv om de ikke ser behovet så tenker de at de kan jo ha noe tilbehør jeg ikke trenger osv. funker for meg så lenge jeg får mer proteiner og tynnere mage etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14522-mat-tips/#findComment-567964
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...