Gå til innhold

Overstrekk i kne


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du burde slutte å tape samsparkdueller...;)

Du sier ikke noe om at du har smerter nå, eller om du har fått sjekket ut kneet ditt, men enkelte ting vil være universelle:

- Styrk baksiden av lårene med masse markløft (om kneet tillater det), rumenske markløft og andre gode hamstringsøvelser. Dette sørger for et bedre drag på kneet bakifra og vil stabiliere kneet mer.

- Styrk og aktiver rumpa skikkelig. Rumpa styrer hvor knærne går og har man dårlig aktivering/styrke i rompa vil dette gå ut over stabiliteten.

- Styrk fremsiden av låret med muskler som bygger opp quadriceps musklene (og bakside og rumpe også) som knebøy til benk, bulgarsk utfall, utfall bakover, step ups osv.

- Legg inn denne øvelsen for å styrke medialis som er meget viktig i denne sammenheng:

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde slutte å tape samsparkdueller...;)

Du sier ikke noe om at du har smerter nå, eller om du har fått sjekket ut kneet ditt, men enkelte ting vil være universelle:

- Styrk baksiden av lårene med masse markløft (om kneet tillater det), rumenske markløft og andre gode hamstringsøvelser. Dette sørger for et bedre drag på kneet bakifra og vil stabiliere kneet mer.

- Styrk og aktiver rumpa skikkelig. Rumpa styrer hvor knærne går og har man dårlig aktivering/styrke i rompa vil dette gå ut over stabiliteten.

- Styrk fremsiden av låret med muskler som bygger opp quadriceps musklene (og bakside og rumpe også) som knebøy til benk, bulgarsk utfall, utfall bakover, step ups osv.

- Legg inn denne øvelsen for å styrke medialis som er meget viktig i denne sammenheng:

Lykke til:)

Tusen takk for tipsene ! :) Jeg skal absolutt ikke tape flere dueller kjenner jeg ! ;) hehe

Kneet er ikke særlig vondt, kjenner det bare ved vridninger, og uhell (om jeg skulle komme borti noe) og det er stivt til tider, men det har hvert fall ikke blitt værre. Jeg har ikke spilt fotball siden det skjedde, så har jo ikke fått testet det noe særlig, men satser på full oppkjøring, også er jeg i gang igjen ! :)

Mange fine øvelser her ser jeg, så de skal jeg absolutt gi en sjanse ! Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å trene skikkelig og korrekt. Akutte skader vil oppstå fra tid til annen om man er aktiv på høyt nivå.

Ja, du sier noe der. Jeg har vært litt sløv, å heller ikke fått trent som jeg har villet siste halvåret pågrunn av en kul på hælen på den ene foten og vondt under hælen på den andre foten.. Kunne ikke løpe, spille fotball på flere mnd, hadde til og med vondt når jeg satt i ro uten å gjøre noe på det værste.. Så det har blitt litt for lite trening jevnt over, og da er man enda mer utsatt..

Men jeg har lært, viktig med rett skotøy til enhver tid og ikke minst å trene jevnlig! ;) Så har jeg hvert fall prøvd å gjøre det jeg kan for å prøve å unngå at det skjer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...