Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blir litt små forvirra av alt som er å lese på internett og overalt. Men jeg har forstått det sånn at du sender ulike signaler til hjernen når det kommer til styrke og løping.

Greia er den at jeg alltid har prioritert styrke, men i sommer løp jeg mye og likte det veldig godt. Men det jeg lurer på er hvor mye skal en løpe for å miste muskelmasse? Eller hvor mye påvirker det det? Litt vanskelig å forklare, men jeg ønsker å fortsette med løping uten å miste noe muskelmasse. Jeg løper som regel intervaller eller løp med høy puls og fart, på rundt 60-90 min. Så da lurer jeg på om det spiller noen rolle inn på muskelmassen? Jeg kunne tenke meg å vedlikeholde/øke i styrke, men samtidig drive med løping. Går det feks ann å kjøre tre løpe økter, 2 intervall og 1 langkjøring, kombinert med en-to styrke økter på bein og en styrke økt på overkropp?

Håper noen skjønner hva jeg prøver å komme fram til her. Hehe :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14460-mindre-muskelmasse-av-l%C3%B8ping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mistet 1.4kg muskler på å ta av meg 7kg total kroppsvekt i følge body analyse.

Tidsrommet var Juni-November. I den tiden har jeg trent 6 dager styrke, og kondisjon på 2 av dagene mens jeg har gått på kaloriunderskudd.

Det skal også sies at jeg er relativt lav på fettprosent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...