Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter flere år med å dukke unna plagsomme Elixia-selgere i byen har jeg til slutt bestemt meg for å bytte til Elixia. Det jeg lurer på er om det de ropte etter meg i alle disse årene om at jeg hadde mye å spare på å melde meg på og få tilbud de hadde "kun i dag" stemte...

Med andre ord, er det fornuftig å bare gå på mitt lokale elixia og melde meg på, eller bør jeg prøve å finne en stand i byen hvor de har bedre tilbud? Dersom jeg ved å finne en stand får første uken gratis så gidder jeg ikke, men om det er mulighet for betydningsfull rabatt på månedspris så blir det plutselig mer interessant.

Noen som har noen tanker?

PS: Mulig dette er feil sted å spørre om dette, men fant ingen annen kategori som passet bedre. Er styrketrening jeg skal drive med der, så dette virket som det greieste stedet.

Fortsetter under...

Nå har elixia kuttet litt priser og kjørt mer koordinerte kampanjer i det siste så vet ikke om det er så mange "bytilbud" som er så mye bedre enn det du får om du møter opp heller. Bindingstiden er jo også borte.

Men det lønner seg nok uansett å prute. Er du en god forhandler kan du fort få en bedre avtale da de som regel har litt å gå på.

Hvor mye pleide det å koste, og hvor langt ned tror du jeg kan få det før jeg treffer på deres smertegrense? Noen gode forslag til argumenter jeg bør komme med under prutingen?

Hvor mye pleide det å koste, og hvor langt ned tror du jeg kan få det før jeg treffer på deres smertegrense? Noen gode forslag til argumenter jeg bør komme med under prutingen?

Jeg er en av de som ikke kan prute så jeg bare irriterer meg når jeg hører om andre som har fått prutet billigere enn meg :D

Men har vært medlem noen år nå så betaler vel litt under listepris. 519 for lokal premium.

Er litt om hva andre betaler her:

Elixia priser og valg av senter | Fitnessbloggen Forum

Lokal premium? Hva er det? På nettsidene deres har de active som er vanlig lokal greie som for meg ville bli alle sentre i oslo, og så har de nordic premium som er alt i norden.

Hater å prute selv, men er det penger å spare så er jeg lysten på det.

Annonse

Lokal premium? Hva er det? På nettsidene deres har de active som er vanlig lokal greie som for meg ville bli alle sentre i oslo, og så har de nordic premium som er alt i norden.

Hater å prute selv, men er det penger å spare så er jeg lysten på det.

Lokal premium er vel det samme som active da. Er i hvertfall alle sentrene i området her.

Fair enough... Sjekket den tråden du linket, og der var det folk som hadde det nede i 330 eller noe i den duren. Må si at det er rimelig drøy rabatt. Får jeg 450 så slår jeg nok til, men er ikke så lysten på å betale 600. Jobber de som selger på hvert av senterne på kommisjon? Vurderer å rett og slett bare ta en ringerundt og fortelle Colloseum hva Bekkestua har tilbudt etc og kjøre dem mot hverandre hehe, tror du det kan funke, eller er det mer en ting man bare kan gjøre med de salgskåte plageåndene i byens handlegater?

Jeg vet om folk som betaler 249 for Elixiamedlemskap. Riktignok for bedriftsavtale, men det kan jo virke som det er smertegrensen deres... :)

Da sponser vel bedriften endel også vil jeg tro uten å vite sikkert.

Tja, om de er villig til å gi han karen som var på ferie i oslo i 3mnd 333 per mnd i perioden han var her så må de nok fortsatt mene at de tjener penger der, så er ikke sprøtt at de gidder å gå enda lavere dersom de tror de får solgt en stor mengde medlemskap på en gang uten noe styr ved å gjøre det.

Har inntrykk av at du nok kan få ned mndprisene dersom dere er flere som kjøper sammen - f.eks. ved familieavtaler. De ansatte på senterne har også mulighet til å gi "venne" og "familierabatt" på opp til 50 % av vanlig mndpris. Det skal litt til å prute ned mndprisen, men du kan lett snakke deg bort fra bindingstid og oppstartsavgift på kr 399,-. Det beste vil være å prøve seg i slutten av måneden og håpe på å finne en som kun trenger et par salg til for å oppnå målet ;)

Joda, men dersom de tror at de enten kan få et salg til en lav pris eller miste salget burde de vel være parate til å forhandle ganske mye uansett hvor man er på kalenderen. De tjener jo ikke noen penger på at du kjøper medlemskap hos en annen elixia selger ved et annet senter.

Annonse

Da sponser vel bedriften endel også vil jeg tro uten å vite sikkert.

Nei, det vet jeg at de ikke gjør... :) Er kun egenbetaling, men de måtte være fler enn 30 stk fra bedriften som var medlem for å få det... Men, da har de jo faktisk muligheten til å få innbetalt så lite.. :)

Godt å vite. Får legge en slagplan for hvordan jeg skal få dem så lavt so mulig. Når jeg vet at de fortsatt får positivt dekningsbidrag til den prisen så er det jo mye greiere å forhandle hardt. Men de har sikkert rettningslinjer for dette som kommer fra ledelsen som setter grenser for hvor langt ned de kan forhandle basert på hvor mange det er etc. Hadde jeg bare visst hvor langt ned de har lov til å gå med enkeltpersoner....

Selv om Elixia har postiv dekning med utgangspunkt i bidragskalkyle, vil du slite med å prute noe særlig. Gjennomsiktig marked og sånt vet du. Dessuten er der dårlig økonomi å ha en stor andel av medlemsmassen som faktisk trener. Da må man ligge i et høyere kapasitetsintervall. Så du er egentlig ikke en ettertraktet kunde, samtidig som du ikke har noen forhandlingsgrunnlag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...