Miow Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Er det noen som har smakt skjørost? Hvordan bruker man det, på samme måte som cottage cheese eller? Liker næringsinnholdet, så tenkte å få tak i denne skjørosten for å se om smaken er like bra, men har aldri sett det i butikk! http://www.rorosmeieriet.no/public.aspx?pageid=53993 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg har aldri makt det, da jeg syntes det ser vondt ut! hehe Det skal visst ligne på cottage cheese (laget på samme måte), men skal ha en litt mer syrnet smak fordi den er laget av syrnet melk. Jeg liker ikke cottage cheese, og har derfor ikke villet smake på dette. Men den ligger som regel enten ved "spesialostene" eller ved smøreostene på butikken, i hvert fall på meny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spower Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Skjørost smaker det samme som Cottage Cheese. Skjørosten er bare litt tørrere en CC,men veldig god Jeg har kjøpt mine på helios Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Skjørost smaker det samme som Cottage Cheese. Skjørosten er bare litt tørrere en CC,men veldig god Jeg har kjøpt mine på helios Så bra at noen faktisk kunne svare på hvordan den smakte, så slipper jeg å teste det ut og da samtidig mest sannsynlig ende opp med å kaste en boks med skjørost. Sliter med at cottage cheese er tørt, så da er vel ikke den skjørosten noe bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spower Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Så bra at noen faktisk kunne svare på hvordan den smakte, så slipper jeg å teste det ut og da samtidig mest sannsynlig ende opp med å kaste en boks med skjørost. Sliter med at cottage cheese er tørt, så da er vel ikke den skjørosten noe bedre Nei da er nok ikke skjørost noe bedre;) Om du ikke blander det med noe annet da. Jeg måtte ta ta vann i osten får å få blandet i kakao:p Har du prøvd den mager cottage cheesen i sverige?? Den er ikke tørr! Den er "bløt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg har prøvd både norsk og svensk! Likte ingen av dem Jeg liker cottage cheese når jeg lager f.eks. "proteinlefser" og annet bakverk, men ikke naturell. Men jeg tror jeg skal gi det et forsøk en gang til. Da skal jeg prøve å kjøre det med stavmikser, for jeg syntes klumpene blir litt kvalme:S Dog vil jeg la det gå litt tid, for jeg har en litt merkelig kropp tror jeg, hehe. For et par måneder siden kunne jeg ikke fordra makrell i tomat, nå syntes jeg faktisk det er greit! Så drakk jeg store mengder pepsi max, nå syntes jeg ikke det er så godt lenger. Men i neste uka kan jeg digge det igjen - jeg er håpløs! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.