Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt ny på styrketrening og musklene er med andre ord ganske så små. Har jo lest såpass til å skjønne at helkroppsprogram er tingen for en nybegynner, så jeg fikk en personlig trener til å sette opp et program og vise meg øvelsene. Gjør nå 10x3 av hver øvelse. Dette var vel og bra så lenge jeg hadde henne til å hjelpe meg, men nå står jeg på egenhånd. Derfor lurte jeg på et par ting:

- Triceps får skikkelig bank gjennom flere av øvelsene, og blir både så utslitt og støl at jeg sliter med å gjennomføre øvelser der triceps bare skal støtte. Skal jeg bare fortsette til de blir sterkere så de egentlige musklene øvelsen er ment for blir trent?

-Knebøy! Mister blodsirkulasjon i hendene og er ikke helt sikker på om jeg har riktig grep. Noen tips?

- Hvis jeg når utmattelse før jeg har klart alle repsene i det siste settet av en øvelse, gjør det noe? bør jeg gå ned i vekter da?

Det er alt foreløpig. Hadde blitt veldig taknemmelig hvis noen tok seg et minutt til å svare :) Er jo her man finner de lærde er det ikke? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14108-et-par-startr%C3%A5d-i-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja :) Alle øvelser gjøres som sagt 3x10

Oppvarming: Romaskin ca 5 min

knebøy ca 40kg

Markløft ca 30 kg

Push up i trx stropper

Planke 40 sek x3

Benkpress med manualer 12 kg i hver hantel med dips i mellom hvert sett

Millitærpress 17,5 kg

Sidestående planke 30 sek x3

Stående roing 30 kg

sit ups på ball

Som sagt helt nybegynner så belastningen er ikke veldig stor, men når som regel failure alikevel

- Triceps får skikkelig bank gjennom flere av øvelsene, og blir både så utslitt og støl at jeg sliter med å gjennomføre øvelser der triceps bare skal støtte. Skal jeg bare fortsette til de blir sterkere så de egentlige musklene øvelsen er ment for blir trent?

Ville tatt de største øvelsene først som benkpress, skulderpress osv før triceps, da de største øvelsene trenger mest energi.

-Knebøy! Mister blodsirkulasjon i hendene og er ikke helt sikker på om jeg har riktig grep. Noen tips?

Hmm aldri hørt om noe lignende....hva slags grep bruker du da?

- Hvis jeg når utmattelse før jeg har klart alle repsene i det siste settet av en øvelse, gjør det noe? bør jeg gå ned i vekter da?

Kommer an på treningsprogrammet ditt, hvor mange repetisjoner du vil ligge på osv....Men det er vanlig å klare mindre repetisjoner etterhvert som man tar flere sett ja.

takk Aleksander! Bruker overhåndsgrep på knebøy. Har slitt litt med å miste blodsirkulasjon i hender før når jeg har tøyd bryst. Mulig det er litt stramt der og at blodtilførselen klemmes når jeg legger armene såpass bakover. Men kan jo hende jeg griper dårlig også. Hvor skal feks albuene peke?

Annonse

takk Aleksander! Bruker overhåndsgrep på knebøy. Har slitt litt med å miste blodsirkulasjon i hender før når jeg har tøyd bryst. Mulig det er litt stramt der og at blodtilførselen klemmes når jeg legger armene såpass bakover. Men kan jo hende jeg griper dårlig også. Hvor skal feks albuene peke?

Albuene skal peke nedover :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...