Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener PHAT 5 dager i uken og stortrives med programmet. Nå har det seg slik at jeg sitter på en hel sinnsykt mye tid og er samtidig nabo med treningssenteret. Jeg ønsker derfor å legge til 2 dager med trening til.

Det jeg da lurer på er om noen har forslag til noe jeg kan gjøre på hviledagene mine som ikke ødelegger restutisjon eller påvirker negativt på noen måte. Bør helst være gøy og givende å holde på med :)

På forhånd takk!

Kim

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14040-ekstra-trening-i-tillegg-til-phat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter mlund her. Kardio og mobilitetstrening er vel det beste du kan gjøre. Kardio bør fortrinnsvis være intervalltrening med kortere intervaller om du vil at det skal virke positivt på styrketreningen. Intervaller med prowler, dekkvelt og slikt er ideelt om du har mulighet til det.

From the man himself:

How can cardio be incorporated into your routine?

You can adapt to almost anything with this routine but it will take time. I did PHAT training all the way up to my show and by the end I was doing cardio almost everyday. In the offseason I typically incorporate 1-2 days of high intensity cardio per week including car pushes, sled dragging, sprints with a sprint parachute, as well as some other circuit style workouts for cardio. I also do the typical elliptical/bike cardio intervals as well. When you first start with PHAT you may want to limit the cardio to 1x/week until your body adapts to the volume and frequency of the routine. If you find your legs are overly sore then I would suggest just doing some moderate intensity cardio to get some blood flow in the area and perhaps skip the HIIT for the week until your body gets adjusted to the training.

You can also focus on cardio that does not involve the legs so much like using the rowing cardio machine or doing some heavy bag training for cardio.

Massasjerulle (eks. rumble roller), kroppen din vil takke deg i dagene etterpå og definitivt lengre frem i tid når du begynner å dra på årene :)

20763_Rumble_Roller_small_1.jpg

Obs: Overhodet ikke "gøy" å holde på med, og solide muskelknuter som påføres et trykk fra knottene kan få de fleste til å ville legge seg ned å gråte. Men absolutt en fin måte å få testet viljestyrken sin på da, og så er det verdt det med tanke på alle de positive effektene det har i forhold til restitusjon ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...