Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år, 177 cm og over 80 kg.

Jeg er drittlei, og jeg trenger hjelp med å sette opp treningsprogram. Jeg har noen problemer, som gjør det vanskelig for meg å begynne. Jeg har vridd bekken, compartment syndrom i leggene og betennelse under føttene. Jeg går til behandlig for alle de tre problemene.

Jeg vil ned i vekt, og få markerte muskler.

Jeg trener litt magemusklene fordi jeg har for stor svai i ryggen, ellers har jeg ikke stor erfaring med styrketrening.

Det blir mest hjemmetrening, skolen har et treningsrom hvis det trengs.

Håper noen kan hjelpe meg!

Marita

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13948-jeg-trenger-et-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner et bra program i bunnen av denne artikkelen (anbefaler å lese hele):

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Om det er enkelte øvelser du ikke bør ta i forhold til de problemene du nevner bør du diskutere med behandleren din.

Hvordan trener du magemusklene?

Jeg vet ikke hva de heter... men, situps, og situps der jeg går til siden, høyre albue til venstre kne osv.. Jeg ligger også på ryggen, med hendene under rumpa, har føttene i 90' og senker de så langt jeg klarer, holder og løfter de igjen.

Hvis du har stor svai i ryggen vil sit ups gjøre det verre. Hofteleddsbøyerne dine blir bare strammere og strammere. Du trener ikke magen noe særlig heller. Tøy hofteleddsbøyerne dine og tren opp baksiden. Magen kan du trene med øvelser som 'planken', det er øvelser som rollouts på ball osv som aktiverer magen best. Les artikkelen som er postet, den er god som gull.

Annonse

Det var kiropraktoren min som sa jeg skulle gjøre disse øvelsene. Tusen takk for hjelp :)

Ba kiropraktoren deg gjøre sit ups for å motvirke svai i korsryggen? Da ligger det enten noe annet til grunne, ellers står ikke verden til påske!

Uansett hvor flink han/hun ellers er i jobben sin er det der direkte feil. Det er ikke min personlige mening. Hvis det er snakk om sit ups utført på tradisjonelt hvis vil det bare gjøre svaien i ryggen din enda verre. Google litt rundt og du finner enighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...