Jump to content

Mnbruset

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About Mnbruset

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 09/02/1989

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Location
    Trondheim

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tusen takk for tips! Matlysten begynner sakte men sikkert å komme tilbake 😊 hjelper med god frokostmat i jula!
  2. Hei! Jeg lurer på om noen av dere har noe erfaring med bobbling eller murring under huden i leggene. I går så kjente jeg en murring i høyre legg, av og på hele dagen. Når jeg skulle legge meg så ble det som en bobbling i begge leggene. Jeg fikk ikke sove og ble litt småkvalm. Også i dag kjenner jeg murringen i leggene, samt noen smerter. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å forebygge? Eller noen som vet hva dette er? Jeg har googlet og tror ikke det er restless legs, da jeg ikke har stort behov for å bevege på føttene når murringen tar overhånd. Kan vel nevne at jeg ble operert for losjesyndrom for 1 1/2 år siden.
  3. Jeg trenger hjelp. Rett etter påske startet jeg på x-challenge, et 6-ukers program med diett og trening. Jeg gikk ned 10 kilo, og da fulgte jeg ikke planen slavisk. I ettertid har jeg fått helt avsmak på alt som har med brokkoli og ris å gjøre, til og med laks er vanskelig og det er noe av det beste jeg vet. De siste 3-4 månedene har jeg hatt null kreativitet på kjøkkenet, og jeg er sykt matlei. Nesten ingenting som smaker godt lengre. I forrige uke bestilte jeg adams matkasse, siden så mange skryter av maten, og jeg så virkelig frem til å få kassen og kanskje få litt inspirasjon på kjøkkenet igjen. Jeg har laget 3 av 5 måltider og ingen har vært "wow!". Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Prøver å ikke ty til enkle løsninger som ferdigpizza eller en tur på 7eleven. Noen som har noen tips eller råd til meg? Ps. Jeg har gått opp i vekt igjen, men ikke så mye i cm. Det er magen som har fått tilbake litt av fettet. Pps. Jeg er alt for glad i sjokolade..
  4. Nope. Var på legevakta, og det er umulig å få time med fastlege.. Men det var ingen som sa noe.. Kan være fordi klokken var 00.30 og jeg ville hjem. Har fått høre at jeg skal holde meg unna fet mat.
  5. Hei! Jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt med å finne ut hva jeg kan og hva jeg ikke bør spise. Onsdagskveld fikk jeg et gallesteinanfall, dro på legevakta og var der i to timer før jeg fikk hjem. Legene sa at de trodde, pga symptomene som var taktvis smerte som gikk over til kvalme, at det var et gallesteinanfall. Den kvelden hadde jeg spist sjokolade og nøtter. Skal ærlig si at verken sjokolade eller nøtter har fristet siden da.. Jeg synes at dette med mat og ernæring er vanskelig. Derfor håper jeg at dere har noen erfaringer, tips og råd å komme med. Siden torsdag har jeg levd på havrekjeks, brød, syltetøy, grove baguetter med laks og eggsalat, mandariner, gulerøtter. Tips og råd? Ja-mat og nei-mat?
  6. Jeg er en av de som må ha inn alt med teskje. Derfor håper jeg dere kan hjelpe meg litt. Jeg lurer på dette med mat. Hva slags mat er det lettere å legge på seg av og hva er sunt? Jeg vil helst ikke begynne med proteinpulver, men hvis det er lettere å få i seg det nødvendige innholdet av protein ved dette kan det være et alternativ. Nå i ferien bor jeg hjemme og spiser den middagen de lager. Om dere har noen forslag til sunn frokost, lunsj og kveldsmat? Ang trening blir det en del fjellturer, gåturer på 3 km, styrke hjemme, forebyggende styrketrening og lek (frisbee, politi og tyv, trampoline osv). Jeg fant ikke målbåndet, men jeg veier 88.6 kg, der veldig mye er fett.. Hjelp meg.
  7. Han sa det var for å motvirke svai i ryggen ja..
  8. Det var kiropraktoren min som sa jeg skulle gjøre disse øvelsene. Tusen takk for hjelp
  9. Jeg vet ikke hva de heter... men, situps, og situps der jeg går til siden, høyre albue til venstre kne osv.. Jeg ligger også på ryggen, med hendene under rumpa, har føttene i 90' og senker de så langt jeg klarer, holder og løfter de igjen.
  10. Jeg er 23 år, 177 cm og over 80 kg. Jeg er drittlei, og jeg trenger hjelp med å sette opp treningsprogram. Jeg har noen problemer, som gjør det vanskelig for meg å begynne. Jeg har vridd bekken, compartment syndrom i leggene og betennelse under føttene. Jeg går til behandlig for alle de tre problemene. Jeg vil ned i vekt, og få markerte muskler. Jeg trener litt magemusklene fordi jeg har for stor svai i ryggen, ellers har jeg ikke stor erfaring med styrketrening. Det blir mest hjemmetrening, skolen har et treningsrom hvis det trengs. Håper noen kan hjelpe meg! Marita
×
×
  • Create New...