Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :)

Nå lurer jeg på deres mening og evt. erfaringer. Jeg trener per dags dato styrketrening 4 ganger i uka. Overkropp mandag, bein på tirsdag og samme rekkefølge torsdag og fredag. Programmet består hovedsaklig av baseøvelsene : Hantelpress, dips, chins, markløft, beinpress( om den kan regnes som baseøvelse) og med suplerende støtteøvelser. Kjører periodevis med 5 set x 6-8 rep og 5 set x 10-12, bytter på intensitet osv osv.

Når det gjelder mat er vel jeg litt urutt, men får i allefall i meg 200-230gr proteiner på treningsdager og 180-200gr på treningsfridager, men har hatt en fin fremgang. Ligger trolig på 3000-3500 kcal om dagen. Er 1.80 "høy" og veier 74 kg med en relativt lav fettprosent( noe usikker på hva den er).

Mitt store spørsmål er som følgende: Ettersom jeg skal begynne å jobbe som snekker på si 3-4 dager i uka med mye mursteinsbæring osv, er det noe forhåndsregler man må ta iforhold til treningsprogram og kosthold? Hvile er jo viktig, noe kroppen min får lite av i de timene jeg er våken fremover, så skal jeg fortsette å ta meg 100% ut på trening, og burde jeg legge meg på kanskje 4000 kcal om dagen?

Alle konstruktive svar taes gledlig imot :) Takk:ROFLMAO:

Fortsetter under...

Håndtverker sjæl og trener myyyyyye...Bare spis nok det ;) Hvis du følger litt med på vekta så du ikke går ned så spiser du nok.

Skal du dog ha feks "tungdag" så spis mer dagen før etc.

Ja, skal ta til meg det, er ganske flink til å veie meg fra før. Ja, prøver å jobbe inn nye matrutiner, og spise ekstra før de harde dagene må jeg nok være flinkere til :) I og med du er håndtverker og trener, har du noe problemer med grepet/underarmene når du jobb? Jeg får veldig fort melkesyre etter trening i underarmene :S

Tjas kan merke det på jobb ja at underarmene er slitne etcetc, men ikke vært noe stort problem enda. Opparbeider ganske grei utholdenhet på de. Jeg bruker også en del reimer på div øvelser 50/50 reimer og ikke reimer, ikke reimer på markløft og de "power"øvelsene, men på isolasjonsøvelsene bruker jeg det.

Tjas kan merke det på jobb ja at underarmene er slitne etcetc, men ikke vært noe stort problem enda. Opparbeider ganske grei utholdenhet på de. Jeg bruker også en del reimer på div øvelser 50/50 reimer og ikke reimer, ikke reimer på markløft og de "power"øvelsene, men på isolasjonsøvelsene bruker jeg det.

Okai :) Hittil har jeg ikke benyttet reimer, hansker etc for å kunne opparbeide meg et strekt grep, men kan vel kanskje vurdere det de dagene jeg skal jobbe. Vet du noe om man vil kunne få bedre eller lik muskelvekst som en som ikke har hard fysisk jobb? Er nysgjerrig da man vil få vesenlig mindre hvile :)

Si det..Spør du meg er det flere svære karer på anleggene da! Men har svært mange dager hvor jeg sku ønske jeg var prosjektleder git :p..Kunne sitte å sippe proteinshaken min ved en pult. Vi opparbeider oss en rimelig bra tolleranse siden man tar i på jobb også..Tror bare det kan gi bedre utfall.

Annonse

Har selv hatt en fysisk tung jobb der jeg jobbet i et bryggeri, bærte tunge kasser og mye annet fysisk krevende ved siden av treningen min. Trente selv 4 ganger i uken. For min del gikk det helt fint, alt jeg gjorde var å planlegge dagene slik at jeg hadde mat med meg til enhver tid, gjerne en shake som mellommåltid som tar to sek å styrte mens du f.eks jobber. Men skal innrømme jeg var litt ekstra sliten de periodene jeg jobbet på bryggeriet, la meg bare tidligere enn vanlig og thats it :) du har en fin fysikk ser det ut som, så md dine forutsetninger og litt planlegging så er det null stress :) lykke til videre bro!

Tusen takk for svar :) Ja, virker som planlegging er tingen her. Kroppen er jo flink til å tilpasse seg. Takk for det. Er noe stramming og flexing, men jobber med å få en fin figur:ROFLMAO:

Si det..Spør du meg er det flere svære karer på anleggene da! Men har svært mange dager hvor jeg sku ønske jeg var prosjektleder git :p..Kunne sitte å sippe proteinshaken min ved en pult. Vi opparbeider oss en rimelig bra tolleranse siden man tar i på jobb også..Tror bare det kan gi bedre utfall.

Hehe, det kan vel være fristende. Har selv en kontorjobb nå, men en shake er vel ikke så vansklig å hive i seg når man jobber :) Jeg tror også at man kan få et bra utfall av jobbe hard ved sidenav, må bare vende kroppen til det (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...