Gå til innhold

Beta-alanine


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette over lengre tid? Jeg tenkte jeg skulle teste det siden det nå er lovlig for salg i Norge (noe som i utgangspunktet får meg til å tvile på effektiviteten) og har hatt en veldig positiv erfaring etter bare et par dager med forsøk - for første gang på flere år klarte jeg å bli litt sår etter trening ;)

Nå må jeg bare nevne at jeg er kjempetilhenger av placebo-effekt, og om jeg kunne fått "effektiv placebo i pilleform" hadde jeg garantert kjøpt! :D

Men seriøst...noen erfaringer? Jeg har alltid slitt med de siste repetisjonene og på lørdagstreningen min var de overraskende lette. Så - med mindre det er noen gode grunner til å holde seg unna (som at det er bevist bortkastet) så virker det jo ganske lovende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg ble fortalt det var det en del aminosyrer som ble tillatt uten søknad, og beta-alanine sto på listen over de som var frie. For min del er det dog detaljer - så lenge jeg får lett tak i det :)

Men siden du heller ikke ser noen grunn til ikke å bruke det (om ikke annet, så hadde det super placebo-effekt på meg :D ), så er jo det forsåvidt samme erfaring som jeg har. Om økningen fortsetter til metningspunktet om 4-8 uker, så ser fremtiden lys ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EG LIKAR. Er ett av tilskuddene jeg tar hver dag. Det er dog ingen vits i å stresse med det, da nivåene av karnosin bygges opp over tid, og holder seg forhøyet. Om du tar det fast først, så innimellom får du nok grei effekt.

Ok? Jeg har lest at man måtte være super-nøye med å ta det minst to ganger om dagen, men det du sier stemmer jo bedre med at det må lades opp. Har funnet ut at det smaker ganske greit blandet med bittelitt cola, så da tar jeg deg sammen med creatin. Holder det å ta en gang om dagen etter opplading? Normalt sett er ikke det noen issue, men siden det smaker hårball uten cola så er det jo greit å begrense på runde 2 av RFL-en min ;)

Skrev nettopp en artikkel om noen artige bivirkninger av beta-alanin som kan være nokså gunstige, kanskje den kommer ut snart.

Kult! Mulig å få beskjed når artikkelen kommer ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...